Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikkel85
#8238
Jeg står og skal købe mig et lækkert LCD tv (omkring 32") og har ikke lige den store viden på det punkt.. Derfor må jeg søge til eksperterne og spørge nogen af jer.

Jeg har læst lidt herinde og det lyder som om Toshiba 32WL66Z er noget af det bedste til sin pris... Er der noget bedre alternativ eller er det bare sagen?

Det skal ikke rigtigt bruges til andet end at se tv på og bruges til at se film via tv out fra computeren.

Håber jeg kan få lidt hjælp så jeg kan finde mig et lækkert LCD tv og få afskaffet det gamle store tv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8250
Til prisen virker Toshibas Tv virkelig attraktivt, primært pga. billedkvaliteten, som er svær at finde tilsvarende i samme eller lidt højere prisklasse.

Det kommer naturligvis an på, hvad du vil give, for det er klart, at du kan få et bedre Tv, hvis du er villig til at give mere, men elelrs så virker Toshiba'en som et godt køb. Fælleskøbet var dog sat til at slutte i går, så jeg ved ikke om du kan nå at hoppe på.

Du finder tilmeldingen her: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... &zoneid=13

http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... N=1&TPN=38
Brugeravatar
Af azrael
#8252
Fælleskøbet blev, ligesom Philips 9731-fælleskøbet, vist forlænget til 31. august 2006. Men der er ikke meget tid at spilde... :)
Af hitech
#8266
Rasmus Larsen.

Muligt jeg ikke har fulgt ordentlig med, men hvad er det der gør denne Toshiba 32WL66Z så unik.

Har bl.a på baggrund af din flotte test af Sharp 32GA9E hvor du bl.a skriver at Sharp med helt i top på på kontrast, købt 32GD8E. Jeg ved ikke helt hvad forskellen er på disse, de benytter begge ASV panelet, og specifikationerne er meget ens, dog har 32GD8E DVB-T indbygget.
Må sige Jeg er meget tilfreds med billedet Sharp 32GD8E, samtidigt har det en meget klar lyd hvor især stemmer er bedre gengivet end på flere andre TV jeg har prøvet.

Du skriver bl.a i testen af Sharp 32GA9E

Sort og derved kontrastforholdet er helt i top og det højeste jeg endnu har set på et LCD-TV. Det giver også en god dybde i billedet, specielt når sort skal gengives. Netop dette punkt har rigtig mange LCD-TV problemer med, så det er yderst positivt, at 32GA9E formår at levere en så solid præstation.

Mit spørgsmål lyder blot,
Hvad gør Toshiba 32WL66Z overlegen ift Sharp, prismæssigt er der vist ikke den store forskel?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8267
hitech: Toshiba'en har fået meget ros, men jeg kan sagtens følge dit argument.
Jeg må ærligt indrømme, at jeg endnu ikke har set GD8 modellen, men efter sigende skulle den rent billedmæssigt ligge lidt under GA9 og i stedet have en DVB-T tuner.
Fordi jeg endnu ikke har set Tv'et, er jeg også en smule tilbageholden med at anbefale det. Ud fra mine erfaringer med Sharp kan jeg dog sagtens forestille mig, at det er en værdig konkurrent til Toshibas model.
Hvad gør Toshiba 32WL66Z overlegen ift Sharp, prismæssigt er der vist ikke den store forskel?
Som nævnt, så vil jeg helst ikke konkludere dette, fordi jeg ingen erfaringer har med GD8 endnu. For at tage det punkt,s om du selv fremhæver, så har Otto foretaget en måling af kontrasten på Toshibaen her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1153090352

Et punkt, som den også klarede fint.
Af SJ
#8536
:p
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:45, rettet i alt 1 gang.
Af hitech
#8552
SJ

Har ikke bemærket pixel fejl på 32".
Hvorfra ved du at 32GD8E er en skrabet model af GD9E?

Pris og specifikationer er de samme, hvad skulle forskellen mon være?

Kan kun sige at jeg er meget tilfreds med 32GD8E.
Af Christianrsc
#8844
Hej

Jeg er også helt ny i det her show og er på vej til at købe et Toshiba 32 WL 66 Z... Jeg vil gerne holde mig under 10.000 og have et rigtig godt lcd-tv. Skal jeg bestille sådan et?
Af Morandum
#8921
Well - har selv købt et og er yderst tilfreds. Har også læst mange rosende ord om præcis denne udgave...
Har set det til kun 8200,- på xave.dk modsat fælleskøbet som landede i 8499,-
Brugeravatar
Af azrael
#8946
Fælleskøbet var måske ikke det allerbilligste tilbud, men der var tale om en dansk leverance, modsat parallelimport. Tv'et bliver dog ikke dårligere af den grund... :)
Af spacecow
#8955
Jeg ville vælge Samsungs LE-32M61B. Har set det til 10998Her
Af Liger
#9022
Hvorfor købe det via fællesindkøb, hvis man kan finde det billigere via edbpriser.dk:
HER

edit: Er toshibaen forresten HD ready?
Af Thomas.N
#9024
Liger skrev:Hvorfor købe det via fællesindkøb, hvis man kan finde det billigere via edbpriser.dk:
HER

edit: Er toshibaen forresten HD ready?
Fordi god service koster lidt ekstra og mange af de butikker på edb/hifipriser har skod service...

Toshiba 32WL66Z er HD ready ja.

Købte selv TV'et på fælleskøbet og er rigtig glad for det. Jeg ser dog ikke TV(*) på det(hader reklamer), kun DVD. Jeg har købt det som et "midlertidigt" TV til LED/SED 1080p og 1:1 pixelmapping er standart. Synes ikke jeg gad at bruge 20-25000 lige nu med så meget ny teknologi på vej. Så om 1½-2 eller måske 3 år så har jeg et godt TV til soveværelset...

(*) Havde det ikke været for det latterlige medieforlig havde jeg slet ikke købt et TV men en projektor...