Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#850
Jeg overvejer at købe et HR Ready LCD TV som jeg også har skrevet i en anden tråd. Men jeg har jo et hav af spørgsmål. Der kommer lige et par stykker her, da jeg ikke synes de TV signaler man ser i butikkerne gør sig godt på fladskærms TV.

Såfremt man køber et HD Ready TV til brug for sit TDC kabeltv, kan man så umiddelbart forvente en forbedring af signalet når DR1/TV2 begynder at sende digitalt TV fra 1. april 2006 ? Skal man købe en dekoderboks for at få det digitalesignal og den eventuelle forbedring ?

Jeg kan se i Rasmus' nyhedsbrev fra d. 31/10, at Philips 9967D kommer med digital tuner. Er det i stedet for ovenstående dekoder boks ?

Skal man investere i andre typer bokse når HD TV ruller ud i 2009 ?

Og endelig, hvis man beholder sit gamle CTR TV, hvad for en type bokse skal man så have ?

Ja al begyndelse er svær, men bær venligst over med os der ikke er nørder ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#895
Du vil nok opleve en forbedring i forhold til dit kabelTv. Vi har selv kabelTv herhjemme og jeg ser hvert fald en forbedring på selector bokse på mange kanaler og programmer.

Når DR1 og TV2 begynder at sende digitale signaler, så skal du enten bruge en dekoderboks, som sikkert kan købes separat fra de to Tv stationer eller også skal du have en DVB-T tuner. F.eks. som en som i den kommende 9967D model. En DVB-T tuner virker dog kun til det jordbaserede net og hvis man på sigt vil have digital transmission over kabler eller satelit skal man have fat i henholdsvis DVB-C eller DVB-S.
Skal man investere i andre typer bokse når HD TV ruller ud i 2009 ?
Det burde ikke være nødvendigt. Det kan dog godt ske at andre komprimeringsstandarder vinder ind og din nuværende dekoder eller tuner ikke vil modtage dem.
Af Rtorp
#897
OK tak for dit svar. Hvis man anskaffer en selector, har det vel ingen betydning at DR og TV2 går over til digitale signaler i 2006. Signalet er vel så det samme ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#899
Ja selectoren modtager stadig sine digitale signaler.

Jeg er ikke så meget inde i selector, priser og anvendelighed, men jeg har set kvaliteten sammenlignet med almindelige analoge signaler mange gange, da jeg har flere bekendte der benytter sig af en.