Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Creep
#8145
Hej

Nu sidder med en samsung 26" lvd tv, som kan bruge HDTV. Mit spørgsmål er så bare om der er nogle film, spil eller andet, som man kan afprøve hvordan HDTV virker med?
Af burger
#8147
Uden de store investeringer i HD selector eller lignende(ca. 2500 kr), kan du tilslutte din skærm til en pc. Smut en tur på det store internet og besøg microsoft's side
http://www.microsoft.com/windows/window ... wcase.aspx
Her kan du hente et par klip og se hd på din skærm
Af Creep
#8149
Okay vil prøve, takker

Nu har jeg bare en DVI udgang, og et kabel der former om til digital indgangsport i skærmen, burde det så ikke være nok til at gøre det?

Jeg har prøvet at sætte skærmen over på HDTV gennem gfx, men det bliver dårlig kvallitet det der kommer ud af det. Men er det bare fordi windows ikke kan vises i HDTV mode?
Af Wildt
#8161
Windows kan godt vise HDTV opløsninger - men du skal sørge for at det kører i en HDTV opløsning, der matcher TV'ets opløsning, så du får 1:1 pixel mapping.

Det er ret nemt med Nvidia's nyere drivere, som har HDTV kategoriseret en del af opløsningerne.
Af Mr_Mo
#8162
Creep skrev: Jeg har prøvet at sætte skærmen over på HDTV gennem gfx, men det bliver dårlig kvallitet det der kommer ud af det. Men er det bare fordi windows ikke kan vises i HDTV mode?
Min Samsung TV giver ikke 1:1 pixelmapping over DVI, kun over VGA, hvor jeg skal vælge opløsningen 1360x768. Så det kan være grunden til at den ikke viser det særlig godt. Men resultatet burde ikke blive dårlig over DVI, hvad har du sat opløsningen til, 1360x768?
Af Gabba
#8167
Apple/Trailers kan du downloade (streame, med mindre du har Quicktime Pro) masser af HD trailers, og det ser brand-godt ud skulle jeg hilse at sige:) Du skal nok vælge 720p versionerne, da du ikke får noget ud af den højere opløsning.

God fornøjelse!
Af Creep
#8212
Altså, når jeg kører normalt bruger jeg jo bare en agp port, og kobler op med. Herover kan skærmen max klarer en opløsning på 1360x768.

Sætter jeg derimod skærmen til at køre over den digitale dvi udgang, og ind i HDMI porten på tv'et, så skal jeg jo bruge en HD opløsning, og i manualen står der at den skal bruge en 1080p/i, en af de to kan ikke huske hvilken. Men den opløsning der kommer ud af det er jo meget større end det skærmen normalt kører med, og det er der vel ikke noget at gøre ved?
Bruger i øjeblikket et radeon 9500 kort, da mit bundkort i den nyere pc er død.