Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af att107
#843
:( Hvorfor bliver alle de nye modeller (Samsung og Sony) produceret med opløsningen 1366x768, Når nu HDTV skal være 1280x720??

:) Tak for en rigtig informativ side - der står jo sikkert allerede svaret på mit spørgsmål, men jeg gider ikke lige lede!!

Lidt kritik: Det kunne være en god ide med en Søg-funktion
Af Clausbs
#873
-->Lidt kritik: Det kunne være en god ide med en Søg-funktion

Kig opefter - der er skam en søgefunktion, og de plejer at fungere ganske glimrende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#878
Tænker du på i forum eller på hovedsiden? Det kunne være en idé at have det på forsiden, men det vil nok kræve lidt ekstra kodning og vil således ikke blive tilgængeligt lige med det samme...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#900
Der kan være flere grunde. Mens man kunne forestille sig, at det var et levn fra computerverdenen, så er det nok lige så snadsynligt at det hænger sammen med de nuværende opløsninger på PAL siganlet.

En Philips konsulent begrundede det med, at det også kun er i Europa og PAL lande, hvor vi har 1366x768, mens de i NTSC lande har skærme med 1280x720. Det er klart at det ikke er korrekt, men der kan være noget om snakken alligevel.
Det hænger blandt andet sammen med hvordan vores nuværende oplsøninger skal skaleres op for at give det bedst mulige billede. Om end 1366x768 ikke er meget mere egnet end 1280x720 i forhold til vores PAL opløsning, så er den langt mere egnet i forhold til så mange andre opløsninger.
Vi rykker snart videre til 1920x1080 paneler og rykker på den måde også lidt tættere på HDTV. Når HDTV er rigtig udbredt på markedet, kunne man godt forestille sig, at 1366x768 paneler gik ud til fordel for 1280x720 paneler. Faktorer, som kunne forhindre det, kunne være produktionsmæssige aspekter, men i så fald vil 1920x1080 hvert fald være tilgængelig i fremtiden.

EDIT: Hov, jeg glemte helt det om søgefunktionen. Her i forum er der som nævnt en, som jeg selv synse fungerer rigtig godt. På resten af siden, så er det lidt sværere og kræver en del kodning. Jeg er ikke den største haj til koder, og mit kendskab begrænses mere eller mindre til den her side og nogle andre små projektor jeg har været i gang med.
Almindeligvis plejer jeg dog altid at bruge google toolbar. Den er langt bedre til søgning end så mange andre integrerede søgefunktioner og så virker den på alle sider. Det er bare at taste et ord ind og vælge at søge på current site, så får man alle undersider, hvor ordet er nævnt :)
Af Snurrerundtlyd
#953
Rasmus Larsen skrev:EDIT: Hov, jeg glemte helt det om søgefunktionen. Her i forum er der som nævnt en, som jeg selv synse fungerer rigtig godt. På resten af siden, så er det lidt sværere og kræver en del kodning. Jeg er ikke den største haj til koder, og mit kendskab begrænses mere eller mindre til den her side og nogle andre små projektor jeg har været i gang med.
Almindeligvis plejer jeg dog altid at bruge google toolbar. Den er langt bedre til søgning end så mange andre integrerede søgefunktioner og så virker den på alle sider. Det er bare at taste et ord ind og vælge at søge på current site, så får man alle undersider, hvor ordet er nævnt :)
Man kan også søge på Flatpanels.dk ved at skrive site:flatpanels.dk før eller efter søgeordene i Google søgefeltet. Sådan her søger man f.eks. efter Samsung på flatpanels.dk: http://www.google.dk/search?&q=samsung+ ... tpanels.dk

Me jeg vil foreslå at du tilføjer Google SiteSearch til din hjemmeside så også brugere uden Google Værktøjslinie let kan søge på din side:
http://www.masternewmedia.org/2001/08/3 ... vealed.htm
Secrets of Google revealed

9) Free Google Search on your web site

A no-cost way to add WebSearch and optional SiteSearch to your site, complete with your logo and customizations on the results pages. This service can be up and running in five minutes.
(Google reserves the right to sell ads on the results pages.)

Google's WebSearch enables your site visitors to search the Internet. With Google's Free WebSearch, you can co-brand search results with your color scheme and logo.

The optional Free SiteSearch enables you to restrict searches to the domain(s) you specify.

Note: The free SiteSearch option is a sub-index of Google's main index. Updates are determined by Google and there is no guarantee of pages crawled.

To add Google's SiteSearch, log into your Free WebSearch account at http://services.google.com/cobrand/free_trial. You will be given the option of changing any of your customizations and choosing if you would like the option of Free SiteSearch in addition to Free WebSearch.

You can give your users the option of searching over many different domains. Each of these options will appear below the search box after the option to search the Internet. In order to list all of these domains, you need to separate domains with a semi-colon.
TV2 har f.eks. Google SiteSearch på deres hjemmeside, hvor man kan vælge kun at søge på TV2.dk: http://google.tv2.dk