Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af obdrup
#8115
Hej Rune

Det har jeg. Købte for ca 2 uger siden.

Jeg bruger det med Selector (Sagem 60), og er tilfreds.

Valgte LCD da jeg bruger fjernsynet en del med PC og her er plasma ikke optimalt. Panasonic PV60 var en del inde i billedet, da jeg valgte.

Der er en fordel ved LCD, som måske ikke kommer så meget frem - der er ikke noget genskin/spejlinger fra vinduer og lamper i skærmen som der er på CRT-skærme og på plasma skærme

Er der noget specifikt du tænker på?

Morten Obdrup
Af RuneSv
#8117
Hejsa...

Nej ikke rigtigt... ville bare høre om nogle havde erfaringer med dette...
Men mange tak for hjælpen.
Hvilket vægbeslag har du valgt til det?

Mvh.



Rune
Af obdrup
#8123
Det står på den medfølgende fod på det samme bord, hvor mit gamle CRT-fjernsyn stod.

Morten
Af larsmarcus
#8128
Hej,

Først og fremmest lækkert tv :)
Jeg overvejer selv at købe det samme tv, det eneste der holder mig tilbage er tvivlen omkring hvilken opløsning den pc jeg sætter til skærmen skal køre ? og hvis det ikke er en "rigtig" opløsning der passer til skærmen vil de film jeg afspiller gennem computeren så ikke få et forkert "aspect" ?

Hvordan har du sat dit op ? Hvilken opløsning køre din pc, og hvordan ser pc billedet ud ?

Mvh
Lars Marcus
Af obdrup
#8130
Hej

Man skal bruge VGA til at forbinde PC og fjernsyn, og man skal køre i 1360:768. Det betyder, at der er 3 pixels i hver side, der er sorte; tv-et er jo i 1366:768.
(Man kan ikke bruge DVI/HDMI)

Jeg har allerede set en del film mm. og det virker helt perfekt.
Skrivebordet ser helt normalt ud - bortset fra at det er i widescreen :-)

Morten Obdrup
Af larsmarcus
#8133
Okay, det lyder jo slet ik så tosset.. 3 pixels i hver side, det er vel knap nok synligt så ?
Af henrikfom
#8141
Det med om man kan bruge HDMI/DVI - er der godt nok ikke enighed om.

MCmejsner skriver her at han overføre fra PC med DVI til HDMI adaptor.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=1326

Det bliver selvfølgelig ikke 1:1 da man vil skulle sætte sit grafik kort op til 720p eller 1080i.

Jeg vil egentlig rigtig gerne vide om Mcmejsner har ret eller ej - da det er med til at afgøre mit evt. køb at et Samsung TV.

Der må være andre en MCmejsner der har prøvet det.
Af obdrup
#8142
Ok....

Jeg skriver det kun fordi Samsung skriver i brugsforvirringen, at man ikke skal forsøge at at forbinde dvi fra pc med hdmi stikket fordi man bare vil få en sort skærm.

Der er jo noget der kunne tyde på at det måske ikke er rigtigt!

Morten