Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af labuha
#8089
Hejsa

Min datter har ødelagt vores gamle billedrørs-tv. Vi havde købt en forsikring, så vi har nu fået 6000 kr. til at købe et nyt for, men de skal bruges i butikken, NB Radio i Roskilde! Er det ikke lidt besynderligt?
Nå men det jeg sørger er:

Pris ca. 15.000 kr.
LCD eller plasma
Minimum 32"
HD ready
HDMI-stik

Det må meget gerne have en digital tuner (har alle fladskærme det pr. definition?) og det må skal helst kunne hænges op på væggen på en arm eller lign., så det kan tages ud fra væggen, drejes og tiltes.
Det skal stå i en stue som er sydvendt, så der er ofte meget lyst. Vi sidder som regel 3, max 4 meter, fra fjernsynet. Vi har TDC kabel-tv, men ser også af og til DVD eller noget optaget på HDD'en, som er en JVC DR-MH300 med HDMI-stik. Lyden skal komme fra tv'et, så den skal også helst være rimelig.

Det skal altså først og fremmest vise et godt billed når vi ser almindeligt tv. Ydermere ser jeg en del fodbold, så der må ikke være nogen som helst problemmer med at vise det.
Nogen der har et godt bud?

Lasse Bust Hansen
Af Mr_Mo
#8102
Hvis indbygget digital tuner er nødvendig, så vil jeg eventuelt foreslå et Philips 32PF9631D, flatpanels har haft en til test, testen kan du læse her.

Samsung LE-32R73BD har også digital tuner, så det kunne også være en mulighed.
Af labuha
#8103
Jeg kan forstå at en digital tuner ikke er en nødvendighed, så den er måske ligegyldig. Jeg kan vel bare købe en boks og en stueantenne, og så se de 3 digitale kanaler, eller hva? Og samtidig have kabel-tv tilsluttet?

Jeg har kigget på Panasonic TH-42PV600 og TH-42PV60E, hvor jeg nok mest er til førstnævnte. Jeg så TH-42PV60E i El-Giganten (det er ikke der det bliver købt ;-) med en DVD kørende, det virkede fint. Men, har disse to modeller ikke tekst-tv? Det er klart et must. Kan ikke finde noget om deres hukommelse på tekst-tv! Og hvad er forskellen på TH-42PV600 og TH-42PV600E? Hvad betyder E'et?

Og så skal jeg lige høre: Mange af de andre fladskærme i El-Giganten hvor TV-Avisen kørte, syntes jeg havde et meget dårligt billede. Fx var det røde logo nederst i venstre hjørne, som vises når der fx angives en titel på en person, meget sløret og utydeligt på alle mærker, både LCD og plasma. Var det bare et dårligt signal, eller er det et generelt problem?
Af lance52
#8104
Pana 42pv600 og pv60 har naturligvis tekst tv og der er ingen ventetid på nogen sider. jeg har selv 42pv60 og kan varmt anbefalde dig at købe det. E'et betyder ingenting. Der er lidt bedre lyd på 600 og SD indgang og lidt anderledes desgin. Billedmæssigt er de ens. Du vil blive glad for det tv.
Af labuha
#8106
Ok, det bliver nok et af dem. Men det SKAL hænge på væggen, på en slags beslag så det kan trækkes ud fra væggen og drejes bare lidt rundt. Kan disse to modeller kun monteres med et Panasonic vægbeslag eller kan jeg bruge andre mærker, såsom Vogel?
Af labuha
#8131
Har nu også kigget på Samsung PS42Q7H 42" og AlfaView DELUXE HD V-LCD 37 og 40". Syntes at Samsung havde et bedre billede end Panasonic TH-42PV60E, Alfaview'ene er lidt svære at sammenligne med Samsung og Panasonic da jeg ikke har set dem i samme butik. Men Alfaview syntes jeg også havde et kanon billede. Hvad der også taler for både Samsung og AlfaView er meget mere lækkert design. Nogen der har erfaringer med de to nævnte modeller af Samsung og AlfaView?
Af pana man
#8135
Jeg kan ikke forstå at folk vil gå på kompromi med billed kvaliteten på bekostning af designet. Jeg ville vælge Panasonic, især fordi du ser meget sport, med hurtige bevægelser, det er vist ikke alle LCD skærme, der klarer det så godt. Panasonic`en fik også en 2 plads i en test for nylig og første pladsen for lcd. Bare lige min mening.
Mvh. Pana man
Af Fjerner
#8138
VÅS

Tingene hænger sammen. Hvem gider at have noget grimt og stort hængende i det rum hvor man opholder sig mest. Man skal jo trods alt kigge på det i mange timer hver dag og så skal det sku' da være smukt, ligesom som med kæresten, ik ;)
Af Fjerner
#8139
PS. medmindre din kone altså ligner en gravko og du sætter pris på at hun kan grave huller :o
Af koogco
#8140
labuha skrev: Og hvad er forskellen på TH-42PV600 og TH-42PV600E? Hvad betyder E'et?
hvis jeg ikke tager meget fejl (og det gør jeg sikkert) så er E'et bare et lille trick fra elgigantens side, de kører jo med deres prisgaranti, men når man så dagen efter finden en brocure der viser at Bilka (eller lign.) solgte det samme tv billigere så kan de jo passende henvise til at det er en anden model, svindel og humbug ganske hvist, men ikke helt dumt af dem. dog er dte som sagt nærliggende at jeg tager fejl, og det er da bare et gæt.


hvad NBradio angår, så syntes jge de er meget ærlige, hvis du har set deres tilbudsavis (der fulgte en med mit anlæg) så skriver de samme featureliste til alle plasma/LCD tv. (udover en beskrivelse) det betyder at de også skriver hvis skærmen IKKE har HDMI, det syntes jeg mange andre butikker kunne lære rigtig meget af, eftersom den gennemsnitlige bruger nok ikke kan gennemskue den anførte oplysning.
Brugeravatar
Af azrael
#8146
'E'et i PV60E eller PV600E står for European. Alle europæiske modeller har officielt et 'E' til sidst i modelnavnet. El-Gigantens "særudgave" hedder for øvrigt noget i stil med PV62E, men man skal ikke lade sige narre af betegnelsen, det er en PV60E model.
Af lance52
#8150
Fjerner skrev:VÅS

Tingene hænger sammen. Hvem gider at have noget grimt og stort hængende i det rum hvor man opholder sig mest. Man skal jo trods alt kigge på det i mange timer hver dag og så skal det sku' da være smukt, ligesom som med kæresten, ik ;)
Du ved godt kærlighed kommer indefra, ikke. Hvad hjælper det at det ser godt ud, når resten er ad helvede til. Det være sig både konen og tv'et. :((
Af Fjerner
#8158
Kære Lance

Nu ved jeg jo ikke hvordan din kæreste/kone ser ud.......

Men jeg skrev jo netop at tingene hænger sammen ;)
Af labuha
#8248
Det blev et Panasonic TH42-PV600E. Kanoooooooooon :p