Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin V
#8026
Hej

Jeg er ny her på siden, og er her pga. jeg skal ud og købe en 42" plasma tv en af de kommende dage.

Jeg har allerede læst en del emner her på forum omkring plasma/LCD.

Det jeg er kommet frem til, er at man skal vælge plasma tv hvis man vil have et 42" tv med godt billede kvalitet uden at bruge alt for mange penge. Og den 42" tv der dukker op i næsten hver emne er "Panasonic TH-42PV60E" men nu er det sådan at jeg godt kan lide at have et rigtig flot tv design, ikke fordi at Panasonic tv'et er grimt men synes bare at Samsung og LG laver nogen utrolig flotte plasma skærme.


Så mit spørgsmål lyder på om Samsung eller LG har nogen plasma tv hvor man får ligeså godt billede kvalitet som Panasonic TH-42PV60E ?

Jeg har været i Bilka hvor de havde Panasonic 42" PA60 som køre i en laver opløsning end 42"PV60E modellen, og synes faktisk den have et rigtig godt billede ( men vil selvfølgelig vælge PV60E modellen ) men de havde ingen Samsung tv'er og meget få LG plasma tv'er.
Derefter gik jeg over i El-giganten hvor de havde en Panasonic 42" PV62E"link" som jeg ikke kan finde nogen steder på Internettet, men den havde ellers en rigtig god billede kvalitet. Men igen havde de heller ikke nogen Samsung tv'er og meget få LG plasma tv'er.
Der er jo masser af Samsung og LG plasma tv'er på Internette men vil ikke købe dem uden at have hørt eller set noget om dem.

( Jeg lægger selvfølgelige mere vægt på kvalitet end design, så hvis Panasonic TH-42PV60E er den bedste for pengene er det den jeg vil vælge )
Af lance52
#8029
Hej

Du kan godt opgive at finde et Samsung eller LG der har samme kvalitet som pana pv60. Du har set pv62E ved Elgiganten. Det er det samme tv som pv60. De har bare købt så mange og er så store at de ka nfå deres egen modelnummer. Jeg har selv købt 42pv60 efter at have kigget meget på lcd uden at blive tilfreds. Iflg. testen på www.taenk.dk er pioneer og pana de to bedste plasma der findes, og alle lcd'er får dårlig karakter også den maget dyre philips 9830. Har du set på 42pv600. Det er samme billede med lidt anderledes design, bedre lyd og SD indgang.
Af Martin V
#8035
Tak for det lance52, så må jeg ud og have købt mig sådan en Panasonic plasma TV.

Men der følger jo ikke en fod eller vægbeslag med.

Jeg vil have den til at hænge på vægen, men har ikke tænkt mig at købe den original vægbeslag da jeg synes den koster alt for meget.

Nogen der har et forslag til et godt vægbeslag?

Der er nemlig en del vægbeslag som passer til det tv, se evt. i buden på dette link
Brugeravatar
Af azrael
#8048
Panasonics nyeste serie hedder PV600E, og er lidt "flottere" end PV60E. Ellers er eneste forskel til førnævnte lidt bedre lyd og en kortlæser i PV600Es favør. Prisen er dog lidt højere, men lige nu har TapeConnection Panasonic TH-42PV600E til røverkøb.

Vægbeslag skulle ikke være det større problem at finde, sålænge det holder til tv'ets vægt.