Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Friis7
#7896
Jeg står foran at købe TV. Jeg har ca. 5-6 meter fra sofa til TV, så har fået af vide at jeg minimum skal have 42'. Men skal jeg have plasma eller LCD?

LCD: Jeg kig på denne model: Philips 42PF9830 ( er det et problem at den kun har en HDMI indgang?)

Plasma: Pioneer, men hvilken model??

Er villig til at give ca. 30000 kr.

Friis
Af Fiasko
#7907
Friis7 skrev:Jeg står foran at købe TV. Jeg har ca. 5-6 meter fra sofa til TV, så har fået af vide at jeg minimum skal have 42'. Men skal jeg have plasma eller LCD?

LCD: Jeg kig på denne model: Philips 42PF9830 ( er det et problem at den kun har en HDMI indgang?)

Plasma: Pioneer, men hvilken model??

Er villig til at give ca. 30000 kr.

Friis
Jeg ville snuppe Panasonics topmodel TH42PV600 til 17.999 hos Tape Connection (de har 20 tilbage til den pris). Jeg har selv en TH37PV600 og må sige at billedet er imponerende selv med TDC kabel-tv. Lyden i 600-modellen skulle have fået et hak op i forhold til PV60, og den skuffer bestemt heller ikke!!!

De 12.000 du sparer kunne du spenderer på lidt undertøj til konen, og så er alle jo glade:-)

Se evt. mere her:

http://www.panasonic-europe.com/vieraex ... ?iso=da-DK
Af lance52
#7913
Der er ingen grund til at give 30.000 for et philips LCD i 42" når du kan få en Panasonic 42pv60 og et bedre billede for ca. 18.000. LCD i de størrelser kan ikke følge med plasma i panoreringer. Skal du hav en lcd der bare kommer i nærheden af plasma skal du vælge en af de nye philips med clear lcd, som også koster en formue. Den absolut bedste tv i 42" er Pioneer men den er ikke 10.000 mere værd end panasonic'en. jeg har selv brugt meget tid på at kigge på lcd, som ikke var gode nok, men da jeg så 42pv60 så var jeg ikke i tvivl. Men siden er den nye pv600 og så faldet i pris. Jeg bruger externe højtalere som standard, og ha derfor ikke brug for den bedre lyd i pv600.
Af Friis7
#7914
Mange tak, jeg kigger lige på den Panasonic :)
Af Friis7
#7932
Hej jeg har bestilt sådan en model i Tape connection.

Er der nogle der har forslag til hvilket ophæng man skal købe? Det skal vel være et der kan dreje.

Friis