Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#7870
Hey ja som overskriften siger har jeg brug for hjælp ang. køb af fladskærms tv :) Jeg har INTET forstand på tv's så i må sgu lige hjælpe mig :p jeg skal bruge det til hovedsagligt at se tv, film, spille spil via konsol og også lidt via min pc jeg vil ikke op og give 10.000 og det skal mindst være 26" og max 32" men Primært til dvd film og normalt tv
Senest rettet af whispers 9. aug 2006, 17:44, rettet i alt 1 gang.
Af ABHolm
#7875
det her skulle være rigtig godt

Toshiba

anmeldelser kan ses andet steds på denne side - jeg har 37" udgaven, og er godt tilfreds.
Brugeravatar
Af azrael
#7879
Og igen vil jeg bemærke, at "bare tv" er et af de største problemer for flade skærme. Forvent ikke, at LCD (og slet ikke til under 15000) kan vise et analogt tv billede på højde med billedrørstv. DVD og endnu højere opløst materiale er dog typisk ikke noget problem.

Hvis du kan leve med begrænsningerne, så er føromtalte Toshiba 32WL66Z helt klart bedste bud til prisen.
Af whispers
#7881
azrael skrev:Og igen vil jeg bemærke, at "bare tv" er et af de største problemer for flade skærme. Forvent ikke, at LCD (og slet ikke til under 15000) kan vise et analogt tv billede på højde med billedrørstv. DVD og endnu højere opløst materiale er dog typisk ikke noget problem.

Hvis du kan leve med begrænsningerne, så er føromtalte Toshiba 32WL66Z helt klart bedste bud til prisen.
Okay jamen er der stor forskel på et "normalt" tv og på LCD til normale analog kanaler?
Brugeravatar
Af azrael
#7882
Der er *meget* store kvalitetsforskelle. De fleste mennesker er bare ikke bevidst omkring det, derfor min "advarsel". Det er så let at blive skuffet bagefter, hvis ikke man ved hvad man går ind til.

Hvis du har en El-Giganten i nærheden så ville jeg råde dig til at tage et kig på Toshiba. Det er rigtig god kvalitet til pengene. Og du kan stadig nå at hoppe med på fælleskøbsvognen på recordere.dk indtil den 20.8.
Af whispers
#7918
azrael skrev:Der er *meget* store kvalitetsforskelle. De fleste mennesker er bare ikke bevidst omkring det, derfor min "advarsel". Det er så let at blive skuffet bagefter, hvis ikke man ved hvad man går ind til.

Hvis du har en El-Giganten i nærheden så ville jeg råde dig til at tage et kig på Toshiba. Det er rigtig god kvalitet til pengene. Og du kan stadig nå at hoppe med på fælleskøbsvognen på recordere.dk indtil den 20.8.
Jamen det har jeg skam og jeg vil i morgen tage ud og kigge på det :) men er samsung ikke bedre ? og hvis du kan må du meget gerne anbefale et godt surround sound system man kan jo li så godt gå hele vejen :D
Af whispers
#7920
ABHolm skrev:det her skulle være rigtig godt

Toshiba

anmeldelser kan ses andet steds på denne side - jeg har 37" udgaven, og er godt tilfreds.
Okay jamen tager ud og kigger på det i morgen men på den hjemmeside som du henvender til står der at skærmen ikke har Digital DVB-T tuner er det noget der kommer til at være et problem ved digital tv?
Brugeravatar
Af azrael
#7921
Indbygget DVB-T dekodere bør være absolut mindst vejende kriterie, når du kigger på tv. Særligt, hvis du har kabel-tv/fællesantenne af nogen art. Selv hvis du ikke har det, så kan separate DVB-T dekodere købes så billigt, at det ikke er interessant med indbygget DVB-T.

Billedmæssigt skulle Toshiba 32WL66Z overgå Samsungs modeller, og mit eget indtryk efter at have set apparatet hos El-Giganten svarer meget godt til dette. :)
Af whispers
#7949
azrael skrev:Indbygget DVB-T dekodere bør være absolut mindst vejende kriterie, når du kigger på tv. Særligt, hvis du har kabel-tv/fællesantenne af nogen art. Selv hvis du ikke har det, så kan separate DVB-T dekodere købes så billigt, at det ikke er interessant med indbygget DVB-T.

Billedmæssigt skulle Toshiba 32WL66Z overgå Samsungs modeller, og mit eget indtryk efter at have set apparatet hos El-Giganten svarer meget godt til dette. :)

Okay jamen jeg kan ikke finde det inde på recordere.dk kan du give et præcist link?
Brugeravatar
Af azrael
#7952
Selve fælleskøbet finder du her.

I forum er der en masse tråde omkr. fælleskøbet og tv'et, såsom denne.

Håber, at det hjælper lidt... :)
Af whispers
#7953
azrael skrev:Selve fælleskøbet finder du her.

I forum er der en masse tråde omkr. fælleskøbet og tv'et, såsom denne.

Håber, at det hjælper lidt... :)
det gjorde det :) men hva menes med fælleskøb at jeg skal købe flere end 1 og fåes det mindre end 32" og er det, det førstnævnte LCD tv?
Brugeravatar
Af azrael
#7957
Fælleskøb betyder at en masse mennesker (110+ indtil nu) også har valgt at benytte sig af tilbudet, og derfor kan købe tv'et til den lave pris af 8500 kroner (32"). Der findes også en 37"-model i fælleskøbet, men prisen er ikke helt så god på den.
Af whispers
#7962
azrael skrev:Fælleskøb betyder at en masse mennesker (110+ indtil nu) også har valgt at benytte sig af tilbudet, og derfor kan købe tv'et til den lave pris af 8500 kroner (32"). Der findes også en 37"-model i fælleskøbet, men prisen er ikke helt så god på den.
så der findes ingen på 27" ?
Brugeravatar
Af azrael
#7973
Såvidt jeg ved laves der end ikke en model på mindre end 32", så nej. Håber ikke, at det stiller dig for alt for store problemer.