Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikkeln85
#7976
azrael skrev:Fælleskøb betyder at en masse mennesker (110+ indtil nu) også har valgt at benytte sig af tilbudet, og derfor kan købe tv'et til den lave pris af 8500 kroner (32"). Der findes også en 37"-model i fælleskøbet, men prisen er ikke helt så god på den.
Den lave pris? Hmm... jovist er den da lavere, men den fås da, ifølge hifipriser.dk, til omkring 9.000 spir.

Jeg var selv lige ved at melde mig på det fælleskøb, da jeg står med omtrent de samme ønsker, som forfatteren af denne tråd, men jeg blev godt nok lidt skuffet da tjekkede efter og fandt ud af at besparelsen slet ikke er nær så stor (7-8%).

Jeg havde regnet med noget mere rabat, når der er tale om "fælleskøb", i så høj en grad, som I har gang i pt.
Af whispers
#7981
mikkeln85 skrev:
azrael skrev:Fælleskøb betyder at en masse mennesker (110+ indtil nu) også har valgt at benytte sig af tilbudet, og derfor kan købe tv'et til den lave pris af 8500 kroner (32"). Der findes også en 37"-model i fælleskøbet, men prisen er ikke helt så god på den.
Den lave pris? Hmm... jovist er den da lavere, men den fås da, ifølge hifipriser.dk, til omkring 9.000 spir.

Jeg var selv lige ved at melde mig på det fælleskøb, da jeg står med omtrent de samme ønsker, som forfatteren af denne tråd, men jeg blev godt nok lidt skuffet da tjekkede efter og fandt ud af at besparelsen slet ikke er nær så stor (7-8%).

Jeg havde regnet med noget mere rabat, når der er tale om "fælleskøb", i så høj en grad, som I har gang i pt.
Du må endelig sige til hvis du finder et tv som opfylder dine ønsker hvis de er noget nær mine :)
Brugeravatar
Af azrael
#7986
mikkeln85 skrev:Den lave pris? Hmm... jovist er den da lavere, men den fås da, ifølge hifipriser.dk, til omkring 9.000 spir.

Jeg var selv lige ved at melde mig på det fælleskøb, da jeg står med omtrent de samme ønsker, som forfatteren af denne tråd, men jeg blev godt nok lidt skuffet da tjekkede efter og fandt ud af at besparelsen slet ikke er nær så stor (7-8%).

Jeg havde regnet med noget mere rabat, når der er tale om "fælleskøb", i så høj en grad, som I har gang i pt.
For det første har jeg intet personligt at gøre med fælleskøbet, udover at jeg også kigger med på recordere.dk, ligesom mange andre. :)

Dernæst er prisen faktisk rigtigt lav, når du tænker på, at der er tale om en *dansk* leverance, dvs. med dansk garanti. Hvis du køber en af de andre billige modeller, så er der som regel tale om parallelimport. Hvis tv'et så af en eller anden årsag skal til reparation, så skal det sendes ud af landet (typisk Tyskland) for at blive serviceret.

Hvis du så endda holder prisen op mod El-Dværgens pris for samme model (ca. 16000 kroner), så er fælleskøbsprisen næsten en foræring... :P
Af mikkeln85
#8024
whispers skrev: Du må endelig sige til hvis du finder et tv som opfylder dine ønsker hvis de er noget nær mine :)
Det skal jeg nok. Men indtil videre synes jeg godt nok ikke det er helt let.

Okay - selvfølgelig kan man bare springe ud i det, og købe et tilfældigt Samsung, men hvem gider at sidde derhjemme og blive dødskuffet når man opdager at man har købt en gang billig skrammelkasse? Jeg gider ikke! ;)

Men jeg har opdaget en okay guide, på Hifiklubbens hjemmeside, som er ret god. Den hedder: "Køb ikke katten i sækken når du handler fladskærme"

LINK: http://www.zmag.dk/showmag.php?mid=wgrw
Brugeravatar
Af azrael
#8046
Jeg kan fortælle, at Recordere snart via TapeConnection får stablet et fælleskøb på Philips 32PF9731D på benene. Såvidt jeg erindrer bliver prisen kr. 16.999, og selvom det er pebret, så snakker vi om så absolut det næstbedste LCD-tv på markedet (bedste er 37PF9731D til kr. 24.999 :)).

Intet andet LCD-tv har hidtil overbevist mig med et godt tv-billede, så jeg regner stærkt med at hoppe med på købet.