Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#7822
Hej alle...
Så kom tiden endelig hvor jeg skulle udskifte mit 15 år gamle samsung CRT med noget nyt...
Valget er foreløbigt faldet på et Marantz LC3201 12,5K... link dels fordi jeg synes billedet står ret flot...
Men nu er det jo ikke fordi nettet (specielt den danske del) svømmer med anmeldelser af dette fjernsyn...
Så hvis nogen har set det live eller har det derhjemme, eller blot har en mening, så del den endelig med mig (og evt. andre interesserede).

Man vil jo nødig købe katten i sækken for 12,5K
Senest rettet af ncdesign 7. aug 2006, 01:12, rettet i alt 1 gang.
Af ABHolm
#7827
Har aldrig hørt om det eller set det noget sted i DK. Har du set dette tv live med billede på? Hvilket signal var der på? Hvilket signal har du derhjemme?

Hvordan er du lige kommet på dette tv?

Hvis dit budget er 12500 så vil jeg mene at der er mange muligheder.
Brugeravatar
Af azrael
#7829
Jeg kender heller ikke denne model. Hæfter mig dog lidt ved, at det har DVI+HDCP fremfor HDMI. Selvom det teknisk ikke har den helt store betydning så formidler det dog indtrykket af at være en ældre model.
Af ncdesign
#7836
Har du set dette tv live med billede på?
Yeps - KT Radio i Odense har et stående.
Hvilket signal var der på?
Antennesignal mig bekendt - jeg kunne ihvertfald skifte mellem DR1 og 2, TV2 et par svenske og et par tyske.
Billedet stod rigtig flot (syn's jeg), men det eneste der lige var at sammenligne med var noget panasonic lidt længere væk, og det var bestemt ikke kønt i forhold til Marantz...
Hvilket signal har du derhjemme?
Kabeltv - har aldrig haft problemer med signalstyrken.
Hvordan er du lige kommet på dette tv?
Dels billedet, dels designet. De af mine bekendte der er 'eksperter' (ved jo godt de egentlige eksperter sidder herinde, men de er jo nok lidt svære at invitere ned i butikken på en gang O_O ), siger enten Grundig, Panasonic eller Samsung... Sælgeren i butikken stod meget stejlt på Grundig eller Marantz, hvis han ikke kunne få lov at sælge mig et grundig fjernsyn (og det kunne han ikke, for hold da k*ft hvor de de tudegrimme i forhold til). Sælgeren er en vens ven, så han vidste godt at han ikke bare skulle fylde mig med tom snak for at sælge et fjernsyn i en fart... Han ville også gerne kunne se sin kammerat i øjnene bagefter, så jeg tror faktisk på at han er ærlig nok.
Der sidder mig bekendt et Samsung Panel i skærmen, og via andre steder på nettet har jeg læst mig frem til at Marantz har gjort en del ud af elektronikken.

Den anden del (lyder sikkert som en kvinde nu O-O ), er designet... Min smag ligger meget til enkle rene linier, og det må man sige at Marantz har i det her fjernsyn... Det var ikke et eneste TV i KT radio der tilnærmelsesvist kunne leve op til designet udover B&o og det har jeg simpelthen ikke råd til...

Den sidste ting, er at Marantz i mange år har været kendt for at lave virkelig highend Hi-fi produkter, så de vil næppe sætte deres rygte over styr blot for at få en meget beskeden bid af markedet...
Hvis dit budget er 12500 så vil jeg mene at der er mange muligheder.
Tja - designet skal altså være med også... Så i min verden har jeg foreløbig snuset mig frem til enten Marantz eller Samsung (de modeller med V'et under skærmen)...
Jeg er naturligvis åben for forslag, hvis folk har noget de mener jeg har overset.

PS: Marantz'en står til 14.999,-, men jeg får den så til 12500 incl vægbeslag og diverse kabler, så det kan da ikke være en helt tosset handel?
Jeg kender heller ikke denne model. Hæfter mig dog lidt ved, at det har DVI+HDCP fremfor HDMI. Selvom det teknisk ikke har den helt store betydning så formidler det dog indtrykket af at være en ældre model.
Tja - det betyder ikke det helt store for mig med HDMI (ingen skal bestemme, hvad jeg ser på mit fjernsyn - heller ikke selvom de opfinder en ny 'smart' måde at sende et signal fra DVD'en til mit fjernsyn). Er fint tilfreds med billedet på min Samsung 940BF 19" monitor via DVI. Bliver billedet meget klarere bliver jeg bare solskoldet foran skærmen :p

Under alle omstændigheder får jeg skærmen hjem og stå i en uges tid, så jeg kan kigge lidt på den og finde ud af om den er pengene værd... Ellers kan jeg vælge en anden skærm at få hjem og så fremdeles indtil jeg er tilfreds og de får så deres penge der...
Af xenon
#7845
"...iger enten Grundig, Panasonic eller Samsung... Sælgeren i butikken stod meget stejlt på Grundig eller Marantz" <- hvad med sony og evt. thoshiba?
Af ncdesign
#7895
Sony havde han ikke meget tilovers for (havde jeg heller ikke selv, efter at have set dem).

Toshiba var faktisk ret flotte, men designet var ikke lige mig...

Har hentet det i dag, og monteret det på væggen... Jeg syn's personligt (men jeg skal jo også bløde 12.500, så objektiviteten er nok ikke helt i top) det ser *rigtig* godt ud. Billedet står meget skarpt og rent, ingen ghosting m.v.

Sort er vitterligt meget sort, og det er altså ret fedt... Jeg forsøge at tage et billede eller 2, hvis folk er interesserede..?