Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jespera
#7730
Min Far købte for nogle måneder siden en 40" Samsung LE40R51B LCD TV ved Hifiklubben og den har altid haft sådan en irriterende pive lyd når den er tændt. Kørte så tilbage til Hifiklubben med den for at få forsikringen til at dække det.. men et par dage senere riger de og siger at de allesammen skal hyle sådan..

Kan det passe at et LCD TV skal have sådan en irriterende pive lyd så man egentlig bar for lyst til at slukke for den igen.?

den er ik sårlig høj men når man lige ligger mærke til at den er der så kan man ik lade vær med at høre på den..
Brugeravatar
Af azrael
#7732
Jeg er ikke helt sikker på, om det er det samme du mener med hylelyde, men det er et kendt problem, at LCD godt kan afgive nogle højfrekvente lyde. Det hænger vist sammen med intensiteten af bagbelysningen, altså de lamper, der sørger for, at der er billede på skærmen. Sommetider kan man regulere lydene væk ved at justere en anelse på bagbelysningen, hvis man ellers kan.
Af Jespera
#7733
okay.. kan nemt være at det er der lyden kommer fra.. synes nu det er lidt dårligt at et fjernsyn til 16.000kr skal give sådan en lyd fra sig når den er tændt..
Af glade
#7743
Mine forældre har også et 40 tommeM51 serien, men deres er købt i eletronic world og det begydnte at pive efter en uges tid og de har også forsikring, de ringe og fik det bytte og idag har de ingen pive lyd, så lyder altså som hifiklubben prøver at løbe lidt fra det måske fejler noget, jeg havde ihverfald sagt jeg ikke ville eje noget som hyler..