Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#7705
Hej,

Endlig fik samsung smidt LN-4696D på markedet. Jeg har forspurgt på modellen i Expert og et par andre butikker, ingen vidste hvornår (eller om overhovedet) den kommer til Danmark.

Så tænkte jeg jo, nu hvor dollaren er så lav - ville det ik være en ide at bestille det direkte fra USA ?

Andet spørgsmål, der er en DCR (Digital Cable Ready) tuner i, den kan vel sagtens modtage alm. analoge tv signaler her i DK ?

http://www.samsung.com/Products/TV/LCDT ... 6DXXAA.asp

Mvh
Lars Marcus
Af bagwell
#7709
Det er der uden tvivl ikke, jeg vil tro at det koster ca.3000 - 4000 at sende dyret herover dertil skal du så ligge 25% moms + evt told.

Så løber det nok hurtigt op.

Om så du kan bruge den til alm tv herhjemme ved jeg ikke, det er vist noget med at usa og EU ikke køre samme Hz. Men det må nogle af eksperterne vide.
Brugeravatar
Af azrael
#7725
Jeg er ret sikker på, at du *intet* får ud af at tage sådan et tv hjem. Det amerikanske (NTSC) og de europæiske analoge tv-normer (PAL og SECAM) er på ingen måder kompatible. Det samme gælder for de digitale normer (ATSC i USA og DVB-T i Europa).

Sidst men ikke mindst kan du endda komme ud for, at du end ikke kan slutte tv'et til det danske strømnet, idet amerikanerne bruger 110/115V, hvor vi i Europa bruger 230V. Problemerne med at få tv'et hertil vil jeg slet ikke komme ind på... :)

Lige afsluttende vil jeg nævne, at Samsung.com ikke dækker over Samsungs globale website, men er tiltænkt det amerikanske marked. Ingen af de viste produkter skal forventes introduceret i f.eks. Europa. Det er også en af grundene til, at europæiske produkter har helt andre modelnavne, selvom specifikationerne sommetider matcher de amerikanske.

Hilsen,
az
Af larsmarcus
#7734
Øv da.. jeg havde slet ik tænkt på NTSC standarden.. og slet ikke at det selvf. er andre strømstik.

Men er der virklig ikke andre der laver et 46" tv med full hd opløsning, og til ca. samme pris som samsung (25.000 - 30.000) ?
Brugeravatar
Af azrael
#7736
Det gør Samsung jo så heller ikke, andet end til amerikanerne. Som sædvanligt får de tingene en del bedre og betydeligt billigere, angiveligt pga. "markedets størrelse".
Af larsmarcus
#7737
Samsungs nuværende 46" model på det danske marked LE-46M51B koster vejl. 29.999. Det tror jeg da ikke har været over 35.000 selv ved lanceringen.

Naive mig håbede/troede bare at den naturlige afløser for dette ville blive et med full hd og ca. samme pris.
Brugeravatar
Af azrael
#7739
Du har da lov at håbe. Sony har allerede præsenteret deres 46X2000 med fuld HD panel, og dette panel kommer fra Sony og Samsungs joint venture S-LCD. Så mon ikke der også kommer en tilsvarende Samsung. Hvor dyrt (eller billigt?) det bliver kan man dog kun gisne om.