Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Evanesco
#7640
Jeg fatter det ik...

Beskrevet her på Flatpanels.dk:

Philips PR

"9731D er med i toppen sammen med 9831D. 37 tommeren i 9731D serien har opløsningen 1920x1080 og modtager 1080p signaler – også ved 24 Hz."

Men når man læser Philips eget produktblad(PDF), så står der den maks kan håndtere 1080i via HDMI.
9731D

Det er temmelig misvisende at sætte et lille "p" efter 1080, hvor det altså ik betyder "progressiv", men "pixel"

Dette vil altså så sige at Philips nye paneler STADIG ikke kan håndtere et 1080P signal fra fx. en Bluray afspiller, og Philips PR er en værre gang B.S.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#7648
Vi mener ikke pixel når vi skriver 1080p her på Flatpanels, men progressiv ligesom i symbolets egentlige forstand.

Den linje du fremhæver, blev skrevet efter en snak med Philips chef for konsumentprodukterne. Lars fra recorder.dk og jeg spurgte specifikt ind til flere ting på 9731D serien og her fik vi blandt andet at vide, at det vil kunne modtage 1080p, blandt andet ved 24 Hz.

Jeg har været i tvivl både før og efter, men som han udtrykkeligt sagde, så havde man opgraderet dette i forhold til den tidligere 9830 serie. Men det ser angiveligt ud til at det ikke er tilfældet alligevel. Den endelige bekræftelse må vi nok vente med til det er testet med et 1080p apparat.
Af hest
#7850
Ifølge en hollandsk test der var for et par dage siden kan det vise 1080p 24hz i "movie mode". Hvad det reelt betyder for os skal jeg ikke kunne sige og venter egentligt kun på at jeg selv kan bekræfte hvad det egentligt kan.
Håber meget at kunne hente tv'et i morgen
Af xenon
#7853
"movie mode" - det er sandsynligtvis en slags scaling-fit... på lcd tv kan man typisk vælge 4:3 16:9 - og modes som "smart fit" og "zoom" - jeg tror bare "movie mode" betyder et specifict scaling-mode (uden at kende videre til omtalte phillips skærm)