Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af plasmakay
#8644
blackfrancis skrev:Har for ganske nyligt købt philips 32pf9731 og var rigtigt godt tilfreds. Prima billede, fedt design etc. Efter en uges tid besluttede jeg mig for at bytte den til 37" modellen, og blev desværre slemt skuffet. Denne har en tendens til at "pixelere" gråtoner, specielt i mørke passager og har i det hele taget et generelt mere "kunstigt" og "lcd-agtigt" billede en 32" modellen. Jeg har været i butikken (expert) og konstateret at tv'et som de har hængende har den samme tendens - den hænger iøvrigt ved siden at 32 tommeren, og det er helt tydeligt at denne har et meget dybere og mere naturligt billede. Desuden er betragtningsviklen på 37" MEGET dårligere end på dens lillebror.

Det ville være fedt om du i din test af tv'et prøver at afspille noget materiale med en "grynethed" - som ex. "king kong" - du vil sandsynligvis blive overrasket over tydeligt efterslæb og "underlig" farveholdning i mørkere passager, som ex. scenerne om natten på åbent hav.
Dette ligger i LCD teknologien, desto større panel desto større problem med manglende panelhastighed for LCD. LCD TV er noget man må bruge når Plasma TV er for stort ( 37" og derover ), eller når det skal anvendes i meget lyse rum eller udendørs.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8645
Dette ligger i LCD teknologien, desto større panel desto større problem med manglende panelhastighed for LCD. LCD TV er noget man må bruge når Plasma TV er for stort ( 37" og derover ), eller når det skal anvendes i meget lyse rum eller udendørs.
Det er ikke tilfældet på dette Tv. Jeg vil anbefale dig at læse afsnittet og billedkvlaitet og responstid i anmeldelsen. Det er en fejl på Tv'et ved visse input og som sådan ikke i panelet
Af lasjen4
#8652
Hej, Rasmus.
Super god test og beskrivelse , let læselig og forstående for én som ikke har super check på det endnu !

Kunne godt tænke mig at vide om du ved mht. til 32" modellen af 9731 om den er ligeså god? Den er lidt mere prisvenlig og har overvejet den meget.

Mit andet spørgsmål er trods du skriver det er "nok det bedste" lcd-tv du har testet, synes jeg du er ret kritisk i mange af afsnittene. Jeg ville utroligt gerne vide hvilke tv du sammenligner det med? :) eller er det mig som har taget fejl? I så fald en super god test, tak for det !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8654
Hvis der er noget der ikke er i orden, skal det jo fremhæves. Teknologien som sådan er ikke fejlfri, så at tro at man kan få et perfekt TV uden nogen former for irritationsmomenter er nok utopisk. Rasmus forklarer tingene som de er, men selvom der er småting i vejen med TV'et kan det jo stadig godt være det bedste i sin genre...
Af lasjen4
#8672
Yakken. Det er da også forståeligt, jeg ville bare mene at man altid havde at standpunkt man går udfra og i dette tilfælde ville jeg gerne vide hvilke skærme han mener "udfordrer" 9731 modellen.

Og hvis der var nogen som kunne fortælle om 32" modellen er i samme klasse?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8674
lasjen4: Jeg er altid kritisk når jeg anmelder, primært fordi der stadig er en del ting på fladskærme, som jeg gerne ser rettet. Det gør det ikke nødvendigvis til dårlige Tv, men det er klart, at de kan optimeres. Billedkvaliteten på 9731D er et stort skridt frem i forhold til Philips sidste generation, samt pioneer for LCD-TV markedet.

Sammenligningsgrundlaget er mest af alt de nyeste fladskærme fra anerkendte producenter, som f.eks. Samsung, men det er klart, at det også ses i et mere generelt perspektiv.

En del af min måde at fremlægge de tekniske målinger på, lyder nok også lidt uimponeret. Det er som sådan ikke fordi der er noget galt med Tv, men blot fordi jeg efterhånden har fået et ret afslappet forhold til billedgengivelse, så jeg prøver ikke at få min tekst til at lyde alt for "begejstret". Men det er kan naturligvis også have den modsatte effekt. Det skal det dog ikke lige i dette tilfælde :)
Af lasjen4
#8675
OK, tak for svaret Rasmus... Kan 32" 9731 anbefales?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8677
Det tror jeg da bestemt. 32 tommer modellen er lidt skrabet i forhold til 37 tommer modellen, men om det er noget man vil undvære er jo op til den enkelte. Men amnge af betragtningerne for 37 tommer modellen går naturligvis igen for 32 tommeren. :)

Hvis du læser lidt tilbage i den her tråd, så var blackfrancis også begejstret for sin 32 tommer model.