Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#7583
Jeg ved at rigtig mange har ventet på blandt andet Philips nye LCD-TV, herunder 9731D serien. Jeg har derfor arbejdet på at få en demomodel af Tv'et hjem fra Philips til en test her på Flatpanels.dk

Jeg har netop snakket med Philips og de har bekræftet at det afsendes i morgen, tirsdag d. 01-08-2006.

Hvis du derfor har nogle specifikke punkter - ud over de sædvanelige - som du gerne vil have diskuteret eller testet i anmeldelsen, kan du benytte dig af tråden her, og jeg skal da tage kommentarerne til mig og arbejde på at besvare dem. :)
#7674
Hej rasmus

Jeg er helt ny her og har bestilt et 37PF9731, som skulle leveres ca. den 15 august.

Jeg har ikke kunnet læse nogen steder hvordan at wireless network skal virke, i manualen står der bare at der henvises til en anden maual som følger med tvét.

Er det noget du vil kigge på eller er det allerede sket.

Super site i har her, jeg skal nok blive en ivrig bruger!

har iøvrigt et 9631 på prøve hvor billedet pludselig forsvinder men lyden er stadig indtakt. Har du/i hørt om dette før.

Niels
Brugeravatar
Af azrael
#7680
Jeg har to meget specifikke spørgsmål. 1) Hvorfor er 32PF9731D så skrabet i forhold til de større modeller? 2) Hvornår kommer 32PF9731D ned i en ordentlig pris, især set i lyset af ovenstående? :p
Af MichaelKB
#7708
Rasmus Larsen skrev:Jeg ved at rigtig mange har ventet på blandt andet Philips nye LCD-TV, herunder 9731D serien. Jeg har derfor arbejdet på at få en demomodel af Tv'et hjem fra Philips til en test her på Flatpanels.dk

Jeg har netop snakket med Philips og de har bekræftet at det afsendes i morgen, tirsdag d. 01-08-2006.

Hvis du derfor har nogle specifikke punkter - ud over de sædvanelige - som du gerne vil have diskuteret eller testet i anmeldelsen, kan du benytte dig af tråden her, og jeg skal da tage kommentarerne til mig og arbejde på at besvare dem. :)
Hej Rasmus,

Da jeg også er en af de interesserede i denne nye model fra Philips, ser jeg meget frem til din anmeldelse.

Har du iøvrigt modtaget skærmen?

Hvornår kan vi forvente, at du får smidt anmeldelsen op her på siden?

Mvh
MichaelKB
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#7714
Okay, nu har jeg modtaget et Tv fra Philips. Der er bare ét problem. Det er 9631D modellen. ;;)

Jeg har netop snakket med Philips og der er simpelthen sket en fejl. Indtil videre beholder jeg 9631D og laver en anmeldelse af det, men Erling - fra Philips - er ikke helt sikker på, hvornår han modtager 9731D modellen. Dog får jeg den umiddelbart, når den lander som demo. Så krydser vi fingre for det bedste.

Det er selvfølgelig lidt ærgerligt, men jeg håber I forstår. Vi må bare se tiden an indtil jeg modtager 9731D. Jeg skal nok holde jer opdateret. :)
har iøvrigt et 9631 på prøve hvor billedet pludselig forsvinder men lyden er stadig indtakt. Har du/i hørt om dette før.
Ja, det kan jeg jo så lige kigge på i samme omgang 8)
Senest rettet af Rasmus Larsen 5. sep 2006, 09:39, rettet i alt 1 gang.
Af volder
#7780
Rasmus Larsen skrev:Okay, nu har jeg modtaget et Tv fra Philips. Der er bare ét problem. Det er 9631D modellen. ;;)

Jeg har netop snakket med Philips og der er simpelthen sket en fejl. Indtil videre beholder jeg 9631D og laver en anmeldelse af det, men Erling - fra Philips - er ikke helt sikker på, hvornår han modtager 9731D modellen. Dog får jeg den umiddelbart, når den lander som demo. Så krydser vi fingre for det bedste.

Det er selvfølgelig lidt ærgerligt, men jeg håber I forstår. Vi må bare se tiden an indtil jeg modtager 9731D. Jeg skal nok holde jer opdateret. :)
har iøvrigt et 9631 på prøve hvor billedet pludselig forsvinder men lyden er stadig indtakt. Har du/i hørt om dette før.
Ja, det kan jeg jo så lige kigge på i samme omgang 8)
Jeg glæder mig til at hører din mening om det,da jeg står og vil købe et samme model 9631D.
Så jeg håber at du hurtig komme med nogen udmeldinger :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8347
Så er 37PF9731D landet herhjemme og denne gang er det ikke det forkerte Tv 8)

Jeg forventer at have testen færdig i slutningen af august eller starten af septmeber.

Men jeg siger da gerne, at Tv'et allerede nu er utrolig lækkert ;)

Men som sidst. Hvis du er nogle specifikke ting I gerne vil have belyst, så sig endelig til. De ting der allerede er nævnt, skal jeg naturligvis kigge nærmere på.
Af Tarkin
#8357
Hej Rasmus

Det var godt at du fik det, langt om længe. Vi er flere der ser frem til at læse din mening om 37PF9731D'eren.

Som vi også har mailet sammen om for nylig, må du gerne undersøge problematikken med modtagelse af 1920x1080p@24Hz signal. Det er meget muligt, at du ikke får et signal igennem med din scaler. Det fik Otto fra Tape Connection ikke med sin! Men derfor kan det jo godt være at TV'et alligevel kan modtage signalet, når det er fra Blu-Ray, HD-DVD eller PS3. Måske det kræver HDCP fra afspilleren, for at virke?!

Ydermere kunne det være rart at vide, hvorfor Philips tilsyneladende ikke har indbygget automatisk formatomskifter, til når der modtages programmer i 4:3 og 16:9 henholdsvis.

/Tarkin
Af Hammer 37PF9731D
#8359
Hey

Jeg ville faktisk gerne lige vide vilken HDMI version der sidder i 9731D?
Jeg læste nemlig idag i T3 at PS3 kræver HDMI 1.3.

Der står nemlig intet om det i min brugsanvisning. Og ang. 1080p 24Hz spørgsmålet så står Blueray i menu'en hvor man vælger kilde til HDMI indgangene, så mon ikke det må betyde at det kan køre det.

Ellers kan jeg kun anbefale skærmen, jeg er ihvertfald mere end tilfreds.
Af jacob
#8362
jeg tvivler godt nok på at ps3 kræver HDMI 1.3 det gør jo at man ikke kan anvende nogen af de hd-tv der findes på markedet lige pt.
Af Angel
#8363
Hammer: PS3 vil ikke direkte kræve HDMI 1.3, da det er bagudkompitabel med HDMI 1.1.
Af Hammer 37PF9731D
#8379
Jeg mente bare hvis man skulle køre højeste opløsning i billede og lyd, på PS3'eren. At det så krævede HDMI 1.3.

Men det er da meget rart at vide vilken version der sider i ens skærm.
Det kunne de jo godt ha skrevet i vejledningen.
Af Tape Connection
#8483
Hammer 37PF9731D skrev:Jeg mente bare hvis man skulle køre højeste opløsning i billede og lyd, på PS3'eren. At det så krævede HDMI 1.3.
HDMI 1.1 understøtter officielt ikke 1080P, og Sony kan derfor principielt ikke love 1080P gennem HDMI 1.1. Det er ikke ensbetydende med at det ikke vil fungere, men det afhænger af hvor nøjagtigt Sony vil holde sig til standarderne.

9731 understøtter ifølge Philips' produktchef ikke 1080P input.