Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af feydk
#7567
Jeg skal inden længe anskaffe mig en mindre fladskærm til soveværelsesbrug, og er gået totalt kold. Jeg ved for det første ikke rigtig noget om fladskærme eller i det hele taget hvad der er sket siden sidst (jeg købte mit sidste (old school) tv for 6 år siden). For det andet har jeg forsøgt at finde nogle interessante modeller, men har ikke rigtig kunnet finde en der opfylder alle krav. Så nu sætter jeg min lid til jer :)

Krav:
23"+
Min. 500 siders tekst-tv hukommelse
God nok kontrast/farve til at "sort er sort"
Skal kunne vise en fodboldkamp tilfredsstillende
2 scart
Audio udgange så jeg kan få lyd over anlæg
MEGET stabil fod (tv skal kunne håndtere katte der hopper op på det :))
Pris max omkring 8-9k

Skal bruges til kabel-tv (stofa, måske med digital spejling), DVD, måske PS2 og måske film via PC. Men primært de 2 førstnævnte.

Om det skal være HD ready eller ej.. tjah.. hvad er folks mening? Hvis der alligevel ikke kommer skub i HD før 2010 kan det jo være ét fedt..

Nogle forslag?
Af feydk
#7576
PowerJ skrev:jeg kan anbefale et Toshiba 32WL66 32" til 8500 Kr via et fælleskøb, et superkøb:
Ja, nu har de fleste vist til hudløshed set/hørt at der er fælleskøb på denne ;)
Det er sikkert et fint tv, men jeg ser ingen argumenter for hvordan mine krav er opfyldt.

Andre bud?
Af PowerJ
#7577
feydk skrev: Krav:
23"+
Min. 500 siders tekst-tv hukommelse
God nok kontrast/farve til at "sort er sort"
Skal kunne vise en fodboldkamp tilfredsstillende
2 scart
Audio udgange så jeg kan få lyd over anlæg
MEGET stabil fod (tv skal kunne håndtere katte der hopper op på det :))
Pris max omkring 8-9k
23"+ Det krav kan man rolig siger er opfyldt 32"

kontrast/farve Se under "Panelteknologier" (IPS ) hvad der den's styrke og svaghed. Jeg synes at den rigtig gode farver, jeg har kun set tvet i action i dagslys, så kontrast må nogen andre svare på, læs den bruger anmeldelse på recordere


2 scart 2 stk.2 HDMI stk. indgange

Audio udgange Den har en Rear audio out, ved ikk om det er en lyd udgang til anlæg, spørg på recordere

MEGET stabil fod Hmm så kommer dine katte til at lege linedanser :p Den er jo ikke ret bred foroven, jeg synes det er en stabil fod. Og hvis du ikke synes at den er stabil nok, så må du hænge den op på et beslag

Pris max omkring 8-9k den ligger inden for din pris ramme.

Hvis du har yderligere spørgsmål, så er det en god ide at stille dem på recordere ;)
Af Kief
#7582
PowerJ skrev:
feydk skrev: Krav:
23"+
Min. 500 siders tekst-tv hukommelse
God nok kontrast/farve til at "sort er sort"
Skal kunne vise en fodboldkamp tilfredsstillende
2 scart
Audio udgange så jeg kan få lyd over anlæg
MEGET stabil fod (tv skal kunne håndtere katte der hopper op på det :))
Pris max omkring 8-9k
23"+ Det krav kan man rolig siger er opfyldt 32"

kontrast/farve Se under "Panelteknologier" (IPS ) hvad der den's styrke og svaghed. Jeg synes at den rigtig gode farver, jeg har kun set tvet i action i dagslys, så kontrast må nogen andre svare på, læs den bruger anmeldelse på recordere


2 scart 2 stk.2 HDMI stk. indgange

Audio udgange Den har en Rear audio out, ved ikk om det er en lyd udgang til anlæg, spørg på recordere

MEGET stabil fod Hmm så kommer dine katte til at lege linedanser :p Den er jo ikke ret bred foroven, jeg synes det er en stabil fod. Og hvis du ikke synes at den er stabil nok, så må du hænge den op på et beslag

Pris max omkring 8-9k den ligger inden for din pris ramme.

Hvis du har yderligere spørgsmål, så er det en god ide at stille dem på recordere ;)
Jeg har selv det omtalte TV og vil sige at den til prisen lever op til mere end jeg havde forventet! ... Der er ingen fladskærme der kan leve op til billedrørs-standarden, men vi er efterhånden ved at komme tæt på...

Det er et lækkert tv og bestemt et man kan købe og leve med i de 5 år indtil der sikkert er gået endnu mere fart i udviklingen...

Så mit råd er at hoppe på før fælleskøbet stopper... du bliver ikke skuffet
Af feydk
#7584
Kief skrev:Så mit råd er at hoppe på før fælleskøbet stopper... du bliver ikke skuffet
Problemet er at mit forestående køb, uanset hvad det ender med, først bliver aktuelt om cirka 3 uger. Både betalings- og leveringsmæssigt. Til den tid er det så vidt jeg kan se for sent.
Af Kief
#7589
feydk skrev:
Kief skrev:Så mit råd er at hoppe på før fælleskøbet stopper... du bliver ikke skuffet
Problemet er at mit forestående køb, uanset hvad det ender med, først bliver aktuelt om cirka 3 uger. Både betalings- og leveringsmæssigt. Til den tid er det så vidt jeg kan se for sent.
Skriv til TapeConnection omkring det hvis du ønsker Toshiba'en... jeg er sikker på du kan arrangere at de eftersender tv'et efter 3 uger - til samme pris...

Kief
Af PowerJ
#7592
ja det er ikke noget problem, der er en som har lavet en aftale at han først får sit i september ;)
Af feydk
#7650
Okay, det endte så med en Toshiba. Det bliver lidt af en oplevelse at have 32" på væggen i soveværelset når man i snart et år har været vant til.. ingenting.

Så er spørgsmålet bare hvad folk anbefaler at bruge som vægbeslag til denne model? Jeg har kigget på Vogels website og fundet kompatible beslag, men for mig ser det ene jo ligeså godt ud som det andet. Derfor, nogle anbefalinger?
Af Kief
#7668
feydk skrev:Okay, det endte så med en Toshiba. Det bliver lidt af en oplevelse at have 32" på væggen i soveværelset når man i snart et år har været vant til.. ingenting.

Så er spørgsmålet bare hvad folk anbefaler at bruge som vægbeslag til denne model? Jeg har kigget på Vogels website og fundet kompatible beslag, men for mig ser det ene jo ligeså godt ud som det andet. Derfor, nogle anbefalinger?
Hifiklubben har et ok beslag til 699 kroner. Det er i hvert fald en mulighed...
Af feydk
#7669
Kief skrev:Hifiklubben har et ok beslag til 699 kroner. Det er i hvert fald en mulighed...
Tak, men du bliver nok nødt til at være lidt mere præcis med mærke og modelnr så jeg kan svare når de spørger hvilket af deres 3 mia beslag jeg mener ;)
Af Kief
#7672
feydk skrev:
Kief skrev:Hifiklubben har et ok beslag til 699 kroner. Det er i hvert fald en mulighed...
Tak, men du bliver nok nødt til at være lidt mere præcis med mærke og modelnr så jeg kan svare når de spørger hvilket af deres 3 mia beslag jeg mener ;)
Denne:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter ... ehoer_.htm

Det er samme beslag som de selv bruger til at hænge deres tv op med, fungerer ganske fint... (og så ligger prisen omkring det som man ser andre steder) Husk hvis du køber et vægophæng, så er vægskruerne ikke inkluderet, det lærte jeg !:(