Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lance52
#7513
Uden nogen form for tøven vil jeg anbefale panasonic 37pv60 E af den enkle grund at jeg har den i 42" og er super tilfreds med den. Den vinder også i mange test.
Af ABHolm
#7519
Hvis det skal være LCD vil jeg vælge Toshiba. Plasma ville jeg vælge Pana.

Amoi har jeg selv prøvet - og blev meget skuffet. Det samme med LG. returnerede begge to fordi kvaliteten ikke var i orden - efter min mening. Har Canal digital via parabol - så stort set samme signal som du vil have.
Af Sacuni
#7521
Nu må du ikke glemme Sharp GA9E i dine overvejelser. Så den i dag "live" linet op sammen med flere forskellige Samsung og Medion modeller. GA9E var en suveræn vinder. Specielt hurtige panoreringer lagde jeg mærke til var i en klasse for sig.

Køber den selv på mandag.

http://hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=198881
Af rasse78
#7523
Tak for jeres indlæg! :)

Er der andre med erfaringer?
Af xenon
#7524
hvorfor ikke vente til der kommer tv i full hd 1920x1080 native opløsning? s¨er man ihvertfals fermtidssikret så hatten passer... er også selv på udkig efter et tv - og følger meget med i udviklingen - men jeg venter som jeg nævner det på at tv med native 1920x1080 kommer ned i et fornuftigt prisleje (37" er det jeg leder efter)
Af rasse78
#7525
hvorfor ikke vente til der kommer tv i full hd 1920x1080 native opløsning?
Så vidt jeg kan se, er Amoi's 37" med 1920 x 1080.

Eller tager jeg fejl?
Af SJ
#7526
:p
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:51, rettet i alt 1 gang.
Af azirath
#7533
Hvis du er ligeglad med HTPC/PC tilslutning ville jeg nok vælge Toshiba, de giver et rigtigt godt billede. LG er med LB1R tæt på Toshibaen, men kan ikke helt følge med i mørke scener(baseret på at have set dem side-by-side med HD signal over Component i elgiganten, inkl. at have forsøgt at rode med TV indstillinger), tilgengæld fungerer LG strålende ved PC tilslutning.

Jeg så også Amoi'en, den var ikke så køn, men så kiggede jeg bagpå og så at den var tilsluttet et analogt antenne signal! Ikke helt fair mht. til sammenligning :)

Hvis du gerne vil have 1920x1080(hvilket ikke er et must da du ikke planlægger PC tilslutning, der er lang tid til HD TV for alvor slår igennem, og til den tid kan du sikkert købe et OLED/SED display til 5000 ;) synes jeg hellere du skal overveje at købe Amoi's 42" Elite TV fra tyskland. Det er en nyere serie end den Advent du linker til og koster 1900-2000€ (ca. 15000kr) i tyskland.

Mht. til LC2 vs LB1, så er forskellene 10-bit vs 14-bit billedbehandling, EEFL backlight i LB1 samt 2 analoge tunere på LB1(se den svenske LG side for detaljer). Hvis du har spørgsmål så skriv til LGs svenske support, de svarer hurtigt.

Du kan forresten se stort set alle disse LG, Tosh den gamle Amoi i Elgiganten i Fields.
Af rasse78
#7542
:s
Denne tråd begynder at gøre mig svimmel. Folk trækker i flere retninger. Ved godt, at det bedste er at kigge på de forskellige modeller i forretningerne. Men det er altid rart at høre andres erfaringer.

I.f.t fremtidssikring, så er det vel lige så umuligt som med en PC'er. Hvilket vil sige, at det jeg køber, er forældet, når vi engang får HD på alle kanaler, eller noget i den stil.

Øv det er svært!!! ;;)
Af Kief
#7544
rasse78 skrev::s
Denne tråd begynder at gøre mig svimmel. Folk trækker i flere retninger. Ved godt, at det bedste er at kigge på de forskellige modeller i forretningerne. Men det er altid rart at høre andres erfaringer.

I.f.t fremtidssikring, så er det vel lige så umuligt som med en PC'er. Hvilket vil sige, at det jeg køber, er forældet, når vi engang får HD på alle kanaler, eller noget i den stil.

Øv det er svært!!! ;;)
Hvis din smertegrænse er 20.000 og du ikke har noget i mod at købe i Tyskland så er Philips 37pf9731 snart nede omkring det prisleje (plus minus) i Tyskland. Det er nok klart det bedste 37" lcd fjernsyn på markedet, og kommer også med full HD...

Men ellers kan jeg trygt anbefale Toshiba's WL serie. Det er sq et godt fjernsyn, har selv 32" :)

Sidst men ikke mindst, du kan overveje at finde et tv du kan leve med til en 10k - og spare 10k.... i 2010 kan du sikkert få et fantastisk tv til de penge :D

Casper
Brugeravatar
Af azrael
#7550
Jeg vil lige bemærke, at blot fordi et (LCD) tv har fuld HD opløsning (1920x1080 pixels), så betyder det *absolut* ikke, at det kan modtage signaler i fuld HD kvalitet (1080p). Faktisk er 1080i det højeste format dagens "flade" kan modtage. Så når der står at et givet tv har fuld HD opløsning, så tænkes der på panelets fysiske opløsning, og ikke det signal der kan modtages.

Hilsen,
az
Af azirath
#7561
Der er nu nogle 1080p TV der også kan modtage 1080p, som feks. Amoi Elite 42" og Amoi Advent 37". Ifølge hvad jeg har hørt virker det ihvertfald via DVI->HDMI fra en PC.