Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hundebol
#7508
Selv i forventning om at få et svar lignende "køb ikke et fladskærms tv under 15.000, de er intet værd", så vover jeg mig frem alligevel...

Jeg har fulgt med på denne side længe og det er en lækker side med masser af god info og et godt forum, dog undrer det mig lidt at man her (i forummet) kun hælder til tv over 15K - deraf osse min lettere sarkastiske første bemærkning.

Bemærkningen skal dog tages med et gran salt for jeg ved godt at man får hvad man betaler for, alligevel er jeg ikke meget for at give 15k for et tv. Jeg har kigget længe på samsung Le 32r51b men for nylig har jeg overvejet det tilbud tdc har for tiden Mirai 32" (som overskriften)

det var en lang indledning men mit simple spørgsmål er bare:

Er der andre der har overvejet det tv, og måske endda købt det og derfor har nogle erfaringer at dele ud af?
Her tænker jeg især på hvordan den klarer analog signal...

mvh. hundebol
Af Hundebol
#7515
Ja det var jo ikke så godt at få én stjerne, men han havde set det i butikken, jeg håbede lidt på om der var nogen der havde prøvet det hjemme, men tak for input, havde ikke lige set at der var kommet en bedømmelse...¨

Udover Mirai'en har jeg også kigget på
Medion MD20099 (http://www.geco.dk/product.asp?product=278&sub=2&page=1)
som egentlig har fået gode bedømmelser på hifipriser: (http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=196659) men ved ikke helt hvad jeg skal mene og tro om Medion, og så snakker de noget om en brummelyd...
Af ABHolm
#7518
Jeg tror du i det lange løb vil blive ked af at købe et "billigt" tv. For det første får de ikke så gode anmeldelser, og mange gange så holder de heller ikke så længe.

Men hvis du alligevel er på udkig efter et 32" tv , så skynd dig ind på Recordere og snup et Toshiba 32" i fælleskøbet.

Der får du et tv til 8499,- som har givet de andre kendte mærker baghjul!

Det tror jeg du vil blive meget mere glad for i det lange løb.
Af masterdbj
#7532
Merlin har Medion fjernsynet på tilbud i denne uge (7000 kr :-( ). Men du kunne jo gå ned og kigge på Medion fjernsynet i butikken, og så tage stilling til den brummen. Nogle af brugerne kan jo ikke høre det.
Brugeravatar
Af hightower
#7565
Der er kommet en 'ny' anmeldelse på mirai'et på edbpriser:

"Jeg er igang med at teste dette TV for HWT.DK og må sige at til prisen er dette et fantastisk TV til prisen. Det må være det signal TV har fået hos TDC der har givet det dårlige billede. Det er ikke det bedste TV på softwaresiden, men billedkvaliteten er fin."

så vi kan snart se frem til en dansk test....
Af Hundebol
#7596
Så kom jeg i Merlin idag og fik kigget lidt på Medion tv'et (tak for info om det i øvrigt, masterdbj)

Jeg må sige at tv'et er væsentligt pænere end jeg havde regnet med, og billedet var også ganske pænt! I min forvildelse over at kigge på de forskellige kanaler og tv'et i det hele taget, så glemte jeg selvfølgelig at høre efter om det brummede kraftigt (som en bruger på hifipriser mente)

Men jeg er nu ret opsat på at købe medion'et, selvom man måske burde vente til HWT.dk laver en test af Mirai'et, som skrevet står på hifipriser, så man kan sammeligne.


Dog har jeg lige et ekstra tillægsspørgsmål til hvis jeg køber det via nettet:
Hvis det nu viser sig at det brummer, eller billedet er dårligere med det antenne-signal jeg har, kan man så bare frit returnere det til butikken igen? (altså inden for 14 dage jo)
Jeg er nemlig ikke helt sikker på netop det her, da jeg før har hørt om butikker som ikke ville tage produkter tilbage... Men det kan jo være gamle skrøner..

mvh hundebol
Af Hundebol
#7628
Det er netop den samme model, men det er rigtigt at den kan fåes billigere, via søgning på hifipriser.dk.
Jeg var bare så uheldig at da jeg var i en tdc butik for at se tv'et, der var der kun blå skærm fordi de havde nogle problemer med den medie center computer der var sluttet til, så jeg kunne ikke se selve billedet. Men den viste da fint BLÃ…T..!

mvh hundebol