Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af obdrup
#7468
Hej

Er der nogen der har erfaringer med at bruge dette TV sammen med computeren?

Hvilke opløsninger kan man bruge?
- giver den et godt billede?
- er der andre problemer i at bruge dette TV sammen med PC?
-Jeg regner med, at det optimale er at forbinde via. VGA - jeg bruger nu et 10 m kabel (s-video)

Jeg bruger det tidligere Palmbutler - som nu hedder PCzapper - på mit nuværende crt Phillips 32" 16:9 fjernsyn en hel del. (næsten hver dag)

Jeg havde tænkt, at når jeg får fladskærms TV, så kunne brugen måske udvides til også at bruge TV-et som alm. skærm til fx. lidt surfing.

Morten Obdrup
Af azirath
#7471
TV'et egner sig ikke super godt. Det har aflange pixels(1024x768 er en 4:3 opløsning). Derfor vil aspekt rationen være forkert på browser, desktop etc. Men det skal selvfølgelig ikke forhindre dig at surfe :)

Jeg ejer ikke selv TV'et men har prøvet at forbinde det via VGA, jeg fik det ikke til at give 1:1 pixel mapping, men jeg tror muligvis godt det kan lade sig gøre, desværre har det dog ikke nogen auto adjust som en skærm har :) Bortset fra aspekt rationen(og de få scaling artifacts) virkede billedet meget skarpt.

Det optimale burde være DVI->HDMI men jeg panasonic lader ikke til at høre til de få firmaer der synes at folk skal have lov at få 1:1 pixelmapping.