Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#7449
Hej Alle.
Jeg står i den heldige situation at skulle investere i et nyt fjernsyn - troede jeg - forvirringen er total og markedet en jungle. Men håber nogle kan hjælpe med konkrete bud og opklarende svar på mine tvivlsspørgsmål. Jeg skal primært bruge det som TV, men det ville da være cool at kunne sætte et PC signal til. Jeg vil bruge max 15K og vil gerne have min 37" måske 40" eller 42".

1. Plasma eller LCD.
Nogle siger plasma er mest udviklet og afprøvet og kan vise hurtige bevægelser, andre siger de brænder fast og farverne falmer. Hvad skal man tro? Er LCD godt nok? Eller skal man vælge et plasma tv?

2. Ekstra forsikring.
Kan det betale sig at købe en ekstra forsikring på fjernsynet? Er teknologien alligevel så ung at man bliver nødt til at sikre sig efter garantien udløber? Fx med en femårs total forsikring fra HI-FI KLubben.

3. Konkrete bud på fornuftuge fjernsyn inden for de nævnte rammer.
Jeg vil meget gerne have nogle pegepinde på nogle modeller som er sikre, afprøvet og mange forbrugere har været tilfredse med.

Jeg håber nogle kan hjælpe, og lover at hvad mit valg end må falde på at skrive en kort anmeldelse her.

Venligst
Jeppe
Af lance52
#7455
Efter at have brugt en måned til at finde mit tv og kun have kigget på LCD, så måtte jeg også gå til bekendelse at plasma er bedre en lcd når vi snakker 37" og opad. Panasonic pv60 i 37" og 42" er 9. generations plasma. Da jeg så live var jeg solgt. Et superbillede. Du siger max 15K. Så ville jeg købe 37"pv60. Du kan spare en del ved at købe i Tyskland, men jeg gik til expert og fik min 42" for 17.400 incl. fod. Min har indbyget pauseskærm, hvis jeg glemmer at slukke den og den står uden at modtage nogen signal fra satreceiver.
Jeg har ikke valgt ekstra forsikring.
Jeg har læst forbrugerundersøgelsen på www.taenk om fladskærme og ingen lcd fik gode karakterer. Pioneer og pana er de bedste plasmaskærme.
Af dr-jay
#7702
Jeg har nu købt et 42PV60, men har fået leveret et 42PV60E! Hifishoppen skrev ellers i ordre bekræftigelsen af det var 42PV60. Selvom der i den beskrivende tekst på deres hjemmeside står 'E'.

Hvad er forskellen? Andet end prisen.

Skal jeg sende det tilbage?
Af lance52
#7704
Der er ingen forskel. Det er det samme tv så bare rolig. Jeg har det samme tv og nyder at se billedet hver gang jeg tænder for det.