Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af boink
#7447
Vores gamle CRT-Tv i soveværelset er stået af og jeg er begyndt at se efter et 26" LCD i stedet.

Den skal brugges til alm. TV fra egen loft antenna samt signal fra DVD/Satellit fra stuen der er sendt rundt i hele huset via antennekabel (composit signal).

Efter at have surfet en del rundt troede jeg havde fundet den rigtige:
http://www.geco.dk/product.asp?product=327&sub=2&page=1
Eneste LCD panel (940x540) optimeret til PAL.

Er mange steder udnævnt som den bedste modtager af SD-signaler, men stadig rigtig god til HD, hvis det skulle blive aktuel i fremtiden.
Den er med DVB-T tuner som er langt at foretrække frem fra alm. analog signal på en LCD skærm efter min mening og kan håndtere de danske subs.

Alt var fryd og gamma indtil jeg faldt over nogle tråde på det engelske av-forum. Alle var enige om dens forcer vedr. SD-signalet, men...
Det lader til at den desværre har flere problemer og allerede er trukket tilbage fra det engelske marked efter blot 3 måneder.
1. Judder (hakker) med jævne mellemrum ved panoreringer. Især problematisk ved fodboldkampe.
2. Låser totalt og kan kun lukkes ned ved at slukke for spænding.

Talt med Gecco som forhandler dem og de kendte ikke til problemerne, men havde faktisk selv installeret en privat i køkkenet, som kørte uden problemer.
Nogen der har erfaring med Sharp P-modeller her i DK?


Evt. nogle alternative modeller i 23-26" der er OK til SD-matr.?
Af lhomlm
#7888
Hej boink

Jeg har ikke nogen erfaringer med sharp, men overvejer selv at købe LR32GD8E modellen til stuen og er også meget interreseret i erfaringer.
Jeg har læst testen på flatpanels.dk af 32GA9E og synes det lyder meget positivt.