Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Halac
#6836
Hej jeg står og skal have et nyt TV (fladskærm selvfølgelig!)og har derfor prøvet at kigge lidt på markedet...

Jeg går primært efter et 26" TV til max. 7.500 kr.

Jeg har selv fundet det her Toshiba Hifi-Priser

Er der nogen der ved lidt om dette TV... godt eller skidt? Eller om i kender et der er bedre?

Og der står under TV-tunere at der er 2 af dem... Har den så PIP-funktion?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#6838
Jeg kender ikke TV'et så jeg vil nøjes med at svare på det med PIP: Hvis du trykker på +'et ud for "Tuner" så står der at den understøtter PIP.
Af Halac
#6840
Okay jeg synes så bare at det er et dårligt udtryk de bruger! "MultikanalEKSEMPEL"

Nå men så ser det jo rigtig godt ud! 27", 1000 sider text-tv hukommelse, PIP til 7.000 kr.

Nu mangler jeg så bare og høre om der er nogen der kender TV'et eller bare mærket Toshiba i det hele taget...
Af Kief
#6842
Halac skrev:Okay jeg synes så bare at det er et dårligt udtryk de bruger! "MultikanalEKSEMPEL"

Nå men så ser det jo rigtig godt ud! 27", 1000 sider text-tv hukommelse, PIP til 7.000 kr.

Nu mangler jeg så bare og høre om der er nogen der kender TV'et eller bare mærket Toshiba i det hele taget...
Hejsa

Jeg kender ikke lige det tv du linker til, men jeg vil give dig et godt råd. Toshiba 32WL66Z har fået rigtig gode anmeldelser og skulle eftersigende kunne konkurrere med de dyrere mærker. Netop denne model er på "Fælleskøb" på Recordere.dk til kun 8500.- !!

Så kan du leve med et tv som er lidt større end dine ønskede 26" - så er det fjernsynet du leder efter!

Casper
Af Halac
#6844
Jeg tror desværre at 32" bliver en smule for stort at have stående...

Desværre tror jeg at den jeg selv kigger på har forkerte oplysninger...

Jeg har været inde på forhandlerens og Toshiba's hjemmeside og på forhandlerens står der at der ikke er 2 tunere... og på Toshiba's der kan jeg ikke engang finde Tv'et...

Så jeg tror der er nogle fejloplysninger inde på hifi-priser...
Af Kief
#6846
Halac skrev:Jeg tror desværre at 32" bliver en smule for stort at have stående...

Desværre tror jeg at den jeg selv kigger på har forkerte oplysninger...

Jeg har været inde på forhandlerens og Toshiba's hjemmeside og på forhandlerens står der at der ikke er 2 tunere... og på Toshiba's der kan jeg ikke engang finde Tv'et...

Så jeg tror der er nogle fejloplysninger inde på hifi-priser...
Ok. Jeg ved ikke lige hvilken model du skal finde, problemet er at der stort set ikke produceres fjersyn mindre end 32" (da det er den størrelse de fleste ønsker)

Men ellers kig i Elgigantens tilbudsaviser og tag ud og se hvordan de ser ud med billede på (husk at se det med antenne signal og ikke kun dvd)
Brugeravatar
Af azrael
#6854
På det tyske Toshiba site kan man finde 27WL54G, og der er det tale om "AV PIP". Såvidt jeg kan forstå er det samme princip som ved de fleste andre skærme med PIP og uden 2 tunere, nemlig at det ene billede kommer fra en AV-indgang (DVD, PC osv).

Hilsen,
az
Af Halac
#6885
Okay tak... Jeg prøvede at søge på det internationale site og der kunne den ikke finde den når jeg søgte på navnet...

Nå men når ikke den har PIP-funktion så kan jeg næsten ligeså godt finde en der er billigere...
Brugeravatar
Af azrael
#6908
Du er interesseret i også at bruge tv'et, ikke? Det skal ikke kun stå til pynt? Så bliver du nok nødt til at smide lidt flere penge efter det, da LCD-tv er notorisk ringe til at vise f.eks. tv eller andet "standard definition" materiale.

Du bør kraftigt overveje det Fælleskøb på Toshiba 32WL66Z over på Recordere.dk. Så får du da i det mindste et tv med tolererbart billede.

Hilsen,
az
Af Halac
#6916
Jo selvfølgelig regner jeg med at bruge det! Men jeg er ikke en af de personer der kan se den store forskel på billedkvaliteten...

Jeg har da i forvejen en billig 20" LCD-skærm af mærket Phocus.... Jeg er udemærket tilfreds med billedkvaliteten i den...

Men okay det bliver vel også lidt mere grynet når skærmen bliver større gør det ikke?
Af Kief
#6919
Halac skrev:Jo selvfølgelig regner jeg med at bruge det! Men jeg er ikke en af de personer der kan se den store forskel på billedkvaliteten...

Jeg har da i forvejen en billig 20" LCD-skærm af mærket Phocus.... Jeg er udemærket tilfreds med billedkvaliteten i den...

Men okay det bliver vel også lidt mere grynet når skærmen bliver større gør det ikke?
Når skærmen bliver større så vil billedkvaliteten også varriere mere fra skærm til skærm. (eks grynnet billede, sløret og evt hakke i panoreringer)

Men det bedste du kan gøre er at tage ud i eks elgiganten og se på skærmen ved SD-signal (antenne) og hvis du tilfreds med hvad du ser, så er valget simpelt :)