Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perdude
#6746
Hejsa.

Jeg har lige købt mig et 32" LCD tv, et Grundig 32" Xephia LXW 82-5500.

Er blevet ret skuffet over billedet, når man ser alm. tv, det er ret grumset og grynet.
Så mit spørgsmål går på, om der er noget at gøre i dette tilfælde eller man må leve med at det er et "dårligt" tv eller en dårlig tuner.
Kan man evt. forstærke tv-signalet eller noget andet?

På forhånd tak
Perdude
Brugeravatar
Af azrael
#6751
Velkommen til den fagre fladskærmsverden! Du har netop opdaget, at design og høj pris (ift. billedrør) ikke er ensbetydende med god billedkvalitet.

Særligt LCD-tv lider under miserabel billedkvalitet ved tv-kigning. Nogle af de rigtigt dyre gør det bedre, men p.t. skal man (stadig) have plasma for at få et billede der kommer tæt på billedrør.

Må jeg spørge, hvor meget du har betalt for dit tv?

Hilsen,
az
Af Perdude
#6753
Købte det da jeg syntes det var billigt og fordi Grundig normalt laver gode produkter. Jeg gav 6.700,- for det.

Men dvs. der er ikke noget at gøre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#6757
Desværre nej. Hvis du er utilfreds med kvaliteten vil jeg helt klart anbefale dig at benytte de 14 dages returret - du vil blive træt af det i længden. Jeg er enig i at plasma er det mest fornuftige valg til TV-kiggeri idag.
Brugeravatar
Af azrael
#6765
Perdude skrev:Købte det da jeg syntes det var billigt og fordi Grundig normalt laver gode produkter. Jeg gav 6.700,- for det.

Men dvs. der er ikke noget at gøre?
Kr. 6700 er også meget billigt for et 32" LCD-tv. Til de penge får man ikke ret meget, der ligner kvalitet, men det kunne du nok ikke vide. Som jeg kan se det har du 4 valgmuligheder. Mulighed 1: du forliger dig med billedet på den Grundig, siden den (for et LCD-tv) var rørende billig. Mulighed 2: du skifter til et andet LCD-tv i højere prisklasse. Mulighed 3: du dobler op til ca. 14-15000 kroner og kigger på et Panasonic TH-37PV60E. Mulighed 4: du køber et nyt billedrørstv, som f.eks. Philips 32PW9551 til ca. 5500 kroner.

Personligt kigger jeg meget på Toshiba 32WL66Z (LCD). Det kommer snart til ca. 8500 i fælleskøb på Recordere.dk, *velvidende* at billedkvaliteten ikke når i nærheden af et godt billedrørstv. Det er dog nok det billigste LCD-tv med "god" billedkvalitet. Med den billige pris har man dog i det mindste ikke spildt alt for mange penge på en teknologi, som er i rasende udvikling. Om en 3-4 år tror jeg nok at vi er kommet så langt at man kan få en ægte billedrørserstatning i et LCD-tv.

Sorry for de kedelige nyheder.

Hilsen,
az