Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#681
Jeg har fulgt lidt med Philips nye 9830 serier med HDTV, men hvad jeg forstod inde på hifi4all var der nogle som var lidt skuffende, da den nye ClearLCD teknologi ikke var i blandt disse nye fladskærme, men først kommer i de næste i det første kvartal i 2006.

Jeg har dog selv set Philips 37 tidligere model, altså uden HDTV hos Elgigantium og der syntes jeg, at billedkvaliteten var helt i top, når man stod de 3-4 meter væk. Og det designet er jeg helt forelsket i.

Spørgsmålet er så om jeg skal vente på den nye ClearLCD teknologi. Skulle jo gerne være tilfreds med min nye fladskærme i mange år.

Hvis nogen kan forklare mig hvad ClearLCD indebærer, så om jeg ved, om det er værd at vente på, så vil det være helt great :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#705
Der var nogle, som var overbevist om, at ClearLCD var integreret i 9830 serien, hvorefter jeg så viste dem at det hele tiden har været meningen (kort efter den allerførste pressemeddelelse), at det først blev aktuelt i 2006.
At ClearLCD ikke var integreret skabte så en fuldstændig ulogisk enighed om, at det var dårlige skærme og så var de pludselig ikke interessante længere blandt en lille gruppe...

Om du skal vente eller ej er lidt svært. Indtil vi endnu ikke har set andet end anekdoter og lidt forlydender, så skal man naturligvis stadig være skeptisk. Personligt ser jeg lige så meget potentiale i nogle af de andre LED baserede belysningssystemer, som er fremvist på det seneste.

Du kan læse lidt om ClearLCD i denne tidlige nyhed og der linkes også til en endnu ældre en:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... rom=&ucat=&
Af Tape Connection
#796
Rasmus Larsen skrev: At ClearLCD ikke var integreret skabte så en fuldstændig ulogisk enighed om, at det var dårlige skærme og så var de pludselig ikke interessante længere blandt en lille gruppe...
Desværre en meget typisk netforum-ting, en diskussion over en lille detalje kan meget hurtigt blive ophøjet til at et produkt er elendigt, ikke mindst blandt den del af brugerne der slet ikke har set selvsamme produkt... Et klassisk eksempel var da Panasonic PTAE-700 projektoren blev præsenteret, og jeg beskrev forskellen i forhold til Sanyo Z3, ved blandt andet at nævne forskellen i Vertical Banding. Inden for ret kort tid begyndte nogle brugere direkte at fraråde køb af PTAE-700, med henvisning til at dens vertical banding gjorde billedet ubrugeligt. Vel at mærke på et tidspunkt hvor jeg _ved_ at pågældende brugere ikke kan have haft mulighed for at se projektoren.