Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#6667
Jeg er helt ny på lcd markedet, har kun crt skærme den dag idag, og fordi jeg skal flytte i en lille lejlighed har jeg bestemt at jeg vil købe mig et lcd fjernsyn da det ikke fylder meget og også kan overtage min skindøde 19" crt computermonitors opgaver.

Jeg har læst lidt frem og tilbage, og er efterhånden faldet for Samsung LE-32M61B, men der er nogle detaljer jeg har haft lidt svært ved at blive klog på.

Har set Samsung 51 op imod 61 og 61 havde et tydeligt bedre billede, også selvom jeg fik lov at indstille begge billeder som kørte på præcis samme kilde. Hvorfor har 61 et bedre billede? (understøtter det en eller anden ny teknologi eller er panelet bare bedre?)

Hvis 7x serien er nyere end 61, leverer den så samme billedkvalitet og hvordan kan det så være 7x'eren er billigere?

Har 5x, 6x og 7x modellerne 1:1 pixelmapping? Fx hvis jeg kører billedet fra pc via dvi->hdmi i 720p vil det så være 1:1? Eller hvis jeg kører 1360x786 via vga vil de så kunne levere 1:1 ?

Tror det var det eneste, ellers følger jeg op med flere spørgsmål. På forhånd tak til dem der kan hjælpe mig :)

edit:
jeg har haft kig på denne arm som jeg er nysgerrig for at høre om der er nogen der har erfaringer med? Jeg synes ikke det fremgår tydeligt hvorvidt den kun kan strækkes udaf eller om armen og kan 'drejes' så den fx. står i en 45 graders vinkel ud fra væggen.

Herudover har jeg kig på denne arm som tiltaler mig mere da den kan hæve op og ned på samtidig med at den virker ret fleksibel. nogen der har erfaringer med den?
Senest rettet af LarsKnudsen 2. jul 2006, 22:21, rettet i alt 1 gang.
Af jacob
#6672
Det benytter ganske enkelt et bedre panel, nemlig et S-PVA hvorimod m51 benytter et PVA panel. Tvet er i stand at køre 1:1 via VGA.
Brugeravatar
Af azrael
#6677
Men Samsung er stadig topmodellen (også i forhold til R7x-serien) indtil den nye M7x-serie kommer. Samsung LE-40M71B er vist så småt ved at blivere leveret, men andre versioner kommer først om et par måneder.

Hilsen,
az
Af LarsKnudsen
#7002
Så har jeg igen læst videre og som tiden går bliver jeg mere og mere nysgerrig på m71'eren - nogen ide om hvilken prisklasse denne skærm lander i ?

Overvejer også at købe fra Tyskland da jeg ser der er adskillige tusind kroner at spare der, og med en fremtid som fattig studerende i minimum 3 år har jeg brug for alle de penge jeg kan skrabe sammen ;) Har læst andetsteds at globorama har fået anbefaling, andre forhandlere i kan anbefale? Hvordan er man stillet med forsikring og sådan når man køber i Tyskland ?

Har op til flere gange stået og leget med M61'eren i forskellige forretninger og jeg har haft svært ved at få et rigtigt skarpt dvd billede frem, som formodentlig er kommet gennem scart fra en fordeler. Adskillige dyrere (self) fjernsyn ved siden af kunne vise et meget skarpere billede hvilket forvirrer mig lidt. Da jeg så m61 i hifiklubben havde den nemlig et superskarpt dvd-billede som så vidt jeg husker også kørte på scart. Sammenlignet med m51 var m61 meget meget bedre, omend jeg ikke har set samme skarpe billede hos andre forhandlere. Har hifiklubben trixet mig eller hvorn?

På forhånd mange tak til dem der vil låne mig lidt tid og viden :)