Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik
#676
Hej med jer !

Så kommer tiden til ny lejlighed og nyt tv.
Lad os starte med et emne som alle snakker om. HD Ready...?
Ved godt hvad det er, men er der nogen som overhovdet har tjek på hvornår det træder i kraft og hvad vi skal betale for det. Men lad os nu sige det er mest fornuftigt at få et HD ready TV og man leder efter en 20"
til soveværelset og en 32"-37" til stuen.
Den 20" til soveværelset har jeg et budget på 3000-3500 og til stuen ca
8.000-11.000 kr. Kan det overhovedet lade sig gøre at få et HD ready tv i 20" og til den pris. Mærket kan sådan været underordnet bare det er en ok kvalitet. Hvad med de LCD tv som Bilka og Føtex reklamere med, er der bare en gang crap eller har de fat i nogle seriøse produkter sommetider ?
Er lidt på herrens mark og har ikke så mange penge men vil gerne spare plads og være klar til fremtiden.
Til sidst bruger jeg Pricerunner Eks.. Pricerunner-LCD maxpris.11 k hvis man klikker ind på en af dem og trykker detaljeret information om produktet om så man kan stole på det der står ?

Håber i kan hjælpe mig
med venlig hilsen Henrik.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#688
Helt generelt (og det må I så dunke mig i hovedet over bagefter hvis nogen er uenige) så er et 32" LCD TV til under 12K ikke værd at samle på med mindre du ikke ser andet end DVD film.

Jeg ville på nuværende tidspunkt ikke overveje i blot 10 sekunder at købe så stort et TV til så lav en pris. Du får hvad du betaler for og når Philips tager +20K for deres 98xx serie så er der en grund til det. Kvaliteten er længder bedre end Bilka og Fonas køtilbud.

Du kan muligvis få et 20" der er HD ready, men til 3500 kr. bør du nok ligeledes spørge dig selv om det overhovedet er værd at bekymre sig om HDTV på et så billigt TV. For at få HD-ready mærket skal TVet opfylde en række krav og det får du nok ikke for 3500 kr. Hvorfor vil du overhovedet have et HD-ready TV til soveværelset? Plejer man ikke bare at skulle se på noget indtil man falder i søvn? ;)
Af Athanasius
#697
For lige at være krakilsk så er jeg sikker på Samsung LE-32R51B til lige under 12K er et rigtigt godt fjernsyn!
Mht til Bilka ville jeg holde fingrene væk. Deres service er meget dårlig mht EDB-udstyr bla.
Har aldrig oplevet en merlin/fona sælger der anede mere end det der står i katalogerne. Ved KT-Radio i Odense kan man somregel få en ærlig menning også i HifiKlubben er deres trunter rimeligt ærlige selvom jeg for et par uger siden stødte ind i en sælger der ikke kendte noget til Samsungs nye 6' gen LCD serie. Han troede ikke på hvad jeg sagde!
Fatter simpelthen ikke sælgere af et produkt så dyrt som fladskærme ikke sætter sig ind i tingene.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#708
Ja Samsungs LE-32R51B er meget rost og faktisk et godt Tv. Efterspørgslen har været ret stor og det er selvfølgelig også medvirkende i, at prisen er lav.
12.000 er lige omkring smertegrænsen, men hvis man køber LE-32R51B over nettet f.eks., så er det faktisk et ret godt køb.

Jeg har selv set det både ved SD signaler og ved HD signaler og det udmærker sig altså i flere henseender. SD signalerne skaleres godt og bileldet bliver utrolig flot. HD signalerne så jeg ude hso Samsung selv og her var 51 serien også ret overbevisende.
Link: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=139968

Og så er jeg rørende enig omkring kvaliteten af varehusenes Tv. De er altså ikke meget værd og jeg er personligt ikke meget for mærker som Medion, Dantax og tilsvarende, når man skal købe et Tv for at have det i stuen. Jeg har set utallige af dem gennem min tid i en tidligere elektronikkæde og ikke ét var jeg imponeret over.
I bund og grund kunne mange af de billige producenters skærme, blot være en computerskærm med en indbygget tuner og et interface system.

Her ser du nogle 20 tommer skærme fra Hifipriser: http://www.hifipriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery

DU skal nok løfte budgettet en smule for at få en god 20 tommer skærm, men et godt tip i det her tilfælde er at tage ud og kigge lidt i butikkerne. Det er trods alt bedre at se med sine egne øjne om du kan finde et 20 tommer Tv, som efterlever dine krav. Du finder desværre ikke mange HD Ready skærm i den størrelse af mange årsager, men du behøver heller ikke at lægge så meget i det. De fleste er jo også i 4:3 format.
Men til soveværelset forventer man vel heller ikke alverden?
Til sidst bruger jeg Pricerunner Eks.. Pricerunner-LCD maxpris.11 k hvis man klikker ind på en af dem og trykker detaljeret information om produktet om så man kan stole på det der står ?
Du mener om du kan stole på Pricerunner? Det ved jeg faktisk ikke. Der er naturligvis småfejl alle steder, men jeg ved ikke om pricerunner har omfattede information om produkterne.
Hvad angår producenterne, så angiver de jo selv specifikationer. Dém bør du dog ikke altid lægge så meget i.
Af Henrik
#754
Hej med jer !

Ja fik da en del information der, ikke dårligt. Men jeg fik ikke rigtig svar på hvornår High Def. tv kommer. Det er først lige kommet i USA og de skal ca. betale 40 $ om måneden for det. Så er det jo ret unsandsynligt vi får det gratis her i Danmark og der vi da sikkert gå lang tid endnu.
Bortset fra det så vil jeg gå ud pg købe mig et godt, "billigt" og stabilt fladskærm til mit soveværelse og vente lidt endnu med det til stuen til foråret og til der er kommet lidt flere penge på budgette. Om den 20" bliver købt i butik eller på nettet må jeg lige se på. Syntes faktisk de har nogle ok tilbud på pricerunner.

Mvh..

Henrik :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#756
Det er stadig ikke alle ting, som lægger fast, men vi har oprettet en tråd her, hvor vi samler information om HD kanaler og udbredelsen i både Danmark og de omkringliggende lande:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=89

Hvis du læser de nyheder, som er nævnt i tråden, så er der også lidt supplerende information at hente.

Meget mere kan vi desværre ikek sige lige i øjeblikket.

Meld endelig tilbage hvilket 20 tommer Tv du køber og del evt. erfaringerne :)