Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikkel85
#6585
Dette er sikkert et spørgsmål der kommer konstant herinde, men da jeg tænker på at skifte det gamle skrummel ud med en LCD tv, vil jeg alligevel lige høre eksperternes mening.

Jeg leder efter et LCD tv i str: 28-30". Det skal selvfølgelig være HD ready og være af god kvalitet. Designmæssigt må det også gerne se lidt godt ud, men det vigtigste er trods alt billedekvaliteten.

Prismæssigt ville jeg gerne have et uden at skulle bruge den helt store formue, så omkring 7-8k må være maksimum.

Nogle forslag?
Af Kief
#6599
Hejsa

På en side lign. denne snakker man meget om Toshiba 32" 66 Z ... det er et LCD tv til lige godt 9000 (iflg. Hifipriser) og den skulle kunne slå de fleste konkurrenter i denne prisklasse.

Designet er endda pænt, meget a la Sony's.

Mvh

Kief


( http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... KW=Toshiba )
Af mikkel85
#6632
Ja det ser ganske fint ud, men over 9k er lidt i overkanten... 28" ville også være nok, så det er nok ikke lige det tv jeg leder efter. Er der ikke nogen der kan henvise til nogle gode TV tests?
Af lance52
#6635
Du vil få meget mere ud af at købe den nye philips 9551 crt som er en 32" til ca. 5500. Den slår alle lcd'er uden problemer med flere længder. Du kan ikke få en lcd i god kvalitet til under 10.000 i samme kvalitet som crt.
Af Angel
#6637
lance52 skrev:Du vil få meget mere ud af at købe den nye philips 9551 crt som er en 32" til ca. 5500. Den slår alle lcd'er uden problemer med flere længder. Du kan ikke få en lcd i god kvalitet til under 10.000 i samme kvalitet som crt.
Jeg vil vædde min LaCie 321 på, at philips 9551 ikke er bedre end ALLE LCD'er, når vi snakker HD kvalitet på topmodellerne i dag eller med LED teknologien ;)
Brugeravatar
Af azrael
#6653
Nu skrev lance52 så også, alle LCDs på 10000 kroner og under. Og det har han ganske ret i. Han ville såmænd også næsten have ret, hvis han havde skrevet alle uden undtagelse. Jo, LCDs kan stå rigtigt flot med HD-materiale, og OK med god SD-materiale, men billedkvaliteten i CRTs er stadig LCDs og til dels plasma overlegent, selvom man næsten kun kan få "billigt bras" inden for CRT idag.

Philips 32PW9951 er en af de få undtagelser mht "billigt bras", dvs. det er en særligt *god* CRT, som endda kan vise HD-materiale via HDMI-indgang. Problemet er så at sige kun ved æstetiske aspekt. CRTs er store og grimme, ingen tvivl om det. De æder endda mindre strøm end hhv. LCD og plasma. Go figure.

Anyway, mht. den Toshiba, så starter der i nærmeste tid et fælleskøb på Recordere.dk, hvor jeg regner med, at prisen falder yderligere 1000 kroner. Og til ca. 9000 kroner er Toshiba'en et virkeligt godt køb for en LCD.

Hilsen,
az
Af Tape Connection
#6656
azrael skrev:
Philips 32PW9951 er en af de få undtagelser mht "billigt bras", dvs. det er en særligt *god* CRT, som endda kan vise HD-materiale via HDMI-indgang. Problemet er så at sige kun ved æstetiske aspekt.
Lige en bemærkning omkring dette: Ã…rsagen til at tv'et trods dette ikke er "HD Ready" skyldes at billedet ikke _vises_ i HD, men i standard opløsning. Forskellen på at vise HD på et 9551 og på f.eks. et 9520 er udelukkende signalvejen, opløsningen vil være den samme. Læg dertil at 9551 generelt er et ringere tv end 9520, og så kan man spørge sig selv om det reelt er en fordel at gå efter modellen med HDMI...

Mht. billedkvalitet af CRT kontra fladskærme, så skal man huske at der absolut også er ulemper ved CRT'ernes billedkvalitet. Geometri f.eks. Jeg er sådan set enig i at de bedste CRT samlet set er bedre end tæt på alle LCD, men køber man f.eks. et Panasonic plasma, så mener jeg ikke man behøver savne sit CRT længere.
Af Tape Connection
#6661
azrael skrev:
Anyway, mht. den Toshiba, så starter der i nærmeste tid et fælleskøb på Recordere.dk, hvor jeg regner med, at prisen falder yderligere 1000 kroner. Og til ca. 9000 kroner er Toshiba'en et virkeligt godt køb for en LCD.
Forresten: Du bliver ikke skuffet mht. prisen... 8)
Brugeravatar
Af azrael
#6676
Hihi, det håber/tror jeg heller ikke (har nu aldrig været skuffet over TC! :)).

Mht. Panasonic, så er jeg såmænd ganske din mening. Det står rigtigt flot og er nok noget af det tætteste billedkvalitetsmæssigt jeg endnu har set i forhold til CRT. Nu har mit Sony så været smådød i siden 26. december sidste år, og helt død de sidste 3 måneder, men jeg tror stadig at side om side med *SD* materiale, så ville mit Sony vinde. HD er en helt anden sag, men problemet er jo mangel på HD eller i det mindste højkvalitets SD-materiale, særligt ved tv. Det er desværre det jeg ser mest af... :(

Hilsen,
az