Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af familie i Kbh.
#6462
Er der nogen af jer der ved, om nogen producenter i fremtiden vil introducere modeller, hvor en "selector" er indbygget i TV'et, a.la. DVB-T? - Jeg mener: Det er altså ikke så pænt med div. boxe ved siden af TV'et og endnu flere fjernbetjeninger, der flyder i stuen.
I Danmark er der mange, der har adgang til kabeltv. Derfor kunne jeg forestille mig, at det var naturligt med modeller på markedet, der opfyldte ønsker fra kunder med kabeltv..
Og kan man gætte på tidsperspektivet ved en sådan indbygget "selector" i mit TV?
Brugeravatar
Af azrael
#6470
Det du/I tænker på kaldes for en DVB-C dekoder. Der findes 4 (hvis ikke flere) DVB standarder. DVB-T (T=terrestrial) er afløseren for den gode gamle antenne på taget. DVB-C (C=cable) benyttes ved kabel-tv (TDCs Selector (HD) og Stofas dekoder er eksempler herpå). Så er der DVB-S til satellitmodtagelse og endeligt er der DVB-H til mobiltelefoner.

Om der kommer DVB-C dekoder i tv'er afhænger meget af markedet. Desuden er der forskel på den måde TDC og Stofa anvender dekoderne på (ekstratjenester etc.). Dette deler markedet endnu engang op og gør det egentlig ret uinteressant at forsyne tv'er med DVB-C dekodere. Men man skal da aldrig sige aldrig.

Hilsen,
az