Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mirakulix
#6355
Hej alle

Jeg har længe gået med tanken om at købe et LCD TV og en HTPC, så jeg har gået og ventet på at man kunne lave en HTPC der understøtter Intel VIIV fuldt ud og det kan man så nu. Derfor er jagten på et TV for alvor gået ind..

Jeg troede jeg havde fundet drømme TV'et da jeg fald over Philips 32PF9830 til lige knap 17K. Men så læste jeg testen af det her på siden:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

Hvori det ikke scorer særlig godt i netop kvaliteten af billede ved tilslutning af HTPC. For at få et TV der understøttet PC-tilslutning fuldt ud skal man, så vidt jeg kan se op i TV til over 25K ??

Nå men jeg vil meget gerne hører om hvad jeres erfaringer er med HTPC'er og LCD'er, så jeg kan lavet hjemme biffen færdi :)

- Mirakulix
Brugeravatar
Af azrael
#6365
Lige bort set fra, at jeg ikke aner hvorfor du overhovedet skænker "ViiV" en tanke (det er ren øregas, læs mere f.eks. her), så er dit problem med et LCD (eller plasma) tv, at der ikke findes så mange der kan klare 1:1 pixelmapping via DVI eller endda bare VGA.

Der er en tråd i dette forum, der beskæftiger sig netop med at liste de tv'er, der kan. Alternativt kunne du vente lidt og anskaffe dig et grafikkort med HDMI-udgang. Personligt tror jeg, at sidstnævnte er den bedre valgmulighed.

Håber, at det hjælper lidt.

Hilsen,
az