Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rudib
#6342
Hej med jer.

Jeg går og overvejer at købe et Medion LCD tv, hos geco.dk
Modellen(MD20099) er en 32" til 6.999,- incl vægbeslag.
Nu er jeg godt klar over at medion nok er et fy! ord i dette forum, men jeg er meget i tvivl om man virkelig får noget der er dobbelt så godt i en 32" til 14.000,-?
Desuden virker den omtalte garanti tiltalende/nem.

Detail:
"Helt nyt 32" LCD-TV fra tyske Medion. (Afløser for bl.a. MD31132, MD30132,MD30133)

I Medion's helt nye designserie kommer dette flotte 32" LCD-TV med overbevisende tekniske specifikationer. Skærmen leveres inkl. fjernbetjening, aftagelig bordstand og vægbeslag.

- HD ready certifceret
- Fysisk opløsning på 1.366 x 768
- Digital HDMI indgang m. HDCP
- Høj kontrast ratio på hele 1.000:1
- Brightness 550 cd/m2
- 8 ms response tid
- 176 graders panel
- Lynhurtig tekst tv m. 1.000 siders tekst buffer
- 2 indbyggede TV tunere
- PiP (Picture in Picture)
- Multipicture
- PaT (Picture and Text)
- PAL, Secam & NTSC support
- 2 x 10 watt stereo/Nicam højttalere (RMS)
- 2 x 100 watt musik output (PMPO)
- Timer
- Børnelås
- OSD (Multilingual On Screen Display)
- Dansk menu
- Swap funktion
- CTI
- 3D com filter
- Noise reduction
- Natural Enhanced Sharpness

Kun hos Geco:
- Medion Nordic forestår 2 års on-site hente/bringe service
- Ved reparation udleveres lånefjernsyn i reperationsperioden
- Inkl. 2 års Medion Nordic hotline telefonsupport

HD ready:
HD Ready-logoet fungerer som garanti for HDTV teknikkens billedkvalitet. HDTV teknikken kan klare at sende op til fem gange mere billeddata end hvad den konventionelle teknik kan. Dette er fremtidens TV.

HDMI
Den nye digitale standard, der tilsikrer perfekt digital billede og lyd i ét kabel."


Men jeg er ikke særlig stiv i teknikken, og vil gerne have en mere erfarende på området til at se på specifikationerne om det er helt vedsiden af???

Behovet for et større tv er dog ikke nærliggende, da jeg har en forholdsvis lille stue.

Midt på dagen er der dog meget solys i rummet (rammer ikke tv'et), men har det en betydning til de omtalte specifikationer.

Er der nogen der kender geco.dk, er det et godt sted at handle???

Mvh.

Rudi. :)
Senest rettet af rudib 25. jun 2006, 12:02, rettet i alt 2 gange.
Af DarkOne6808
#6343
Jeg vil foreslå at du ser et par skærme live. Find et sted, hvor de har styr på sagerne, så du reelt kan se hvordan skærmene er og ikke blot hvor dålige signalkilder kan være.

Jeg anbefaler Fona 2000 på strøget - de har vist nogenlunde styr på sagerne og er utroligt servicemindede. Du kunne også kigge forbi den nærmeste hifi-klubben butik.

Se forskellen imellem nogle forskellige skærme og vurdér med dig selv, om du er ligeglad med forskellene mellem de billigste og de bedste skærme.