Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#6205
Hej,

Jeg er i et kæmpe dilemma, jeg vil gerne smide penge efter et LCD TV i størrelsen 37-40", og jeg har kigget en del på både Samsung LE-40M61B oh Philips 37PF9830, men nu da beslutningen skal tages, er jeg så meget i tvivl... måske har i andre bredre forslag??

Den skal bruges til HTPC, Windows Media Center 2005.

Kan i ikke lige hjælpe mig li.dt, så jeg ikke får taget en forkert beslutning...

pft.

Frederik
Af lance52
#6225
Der er jo en del forskel i pris på de to du nævner.
Jeg har selv set begge live og har ikke valgt nogen af dem. Philips blev jeg meget skuffet over at se live både design og billedmæssigt og koster 33.000 ved Fona. Samsung har en elendig remote siges der. Den bedste lcd jeg har set er philips 32pf9631D til 19.000 som har clear lcd. Men den er for lille til mig. Efter at have set panasonic 42pv60 live, tog det mig 2 min at købe den og har aldrig set et flottere billede og så er den til at betale. Stod til 19.900 ved Expert og fik den for 17.400. Den fås også i 37" som koster 1500 mindre. Den nye har 9. generation af plasma og skal ses. Har købt den meget omtalte test af tv på www.taenk.dk hvor alle lcd fik tæsk og pioneer og pana roser for deres plasma.
Af S@ndman
#6486
Hvori består forskellen i TH-42PV60E
og TH-42PA60E?? Hvordan er den med en xbox360 eller pc tilsluttet??
Brugeravatar
Af azrael
#6504
PA-modellerne har lavere opløsning (noget i stil med 852x480), modsat PV-modellerne (1024x768/720).
Af S@ndman
#6509
Kan at TH-42PV60E anbefales fremfor et LCD LE-40M61B - ved godt man ikke kan svære entydigt på det sprg....
Brugeravatar
Af azrael
#6518
Jeg vil sige ja, selvom specs på papiret taler for 40" LCD'en. Hvis du ser dem begge "live" tror jeg ikke du stiller spørgsmålet mere... :)

Hilsen,
az
Af mja
#6537
Har også luret lidt på et TH 42PV60E.

Men hvad er forskellen på PX og PV serien, bortset fra DVB-T ???
Af S@ndman
#6539
Har TH-42PV60E PIP osv..?? Snakkede med hifi-klubben som sagde at de ikke ville sælge plasma mere - er det helt forkert eller??
Brugeravatar
Af azrael
#6544
Mht. Panasonics plasma'er så er der ingen forskel mellem PV og PX pånær DVB-T dekoderen.

At Hifi-Klubben ikke vil sælge plasma kommer ikke overraskende, og går, efter min mening, fint i tråd med andre af deres fejludmeldelser. De synes jo også at flade skærme generelt er CRT overlegent, hvilket vist må siges at være en overdrivelse af dimensioner. Billedkvalitetsmæssigt er der stadig intet, der kan røre et CRT tv. De ser selvfølgelig ikke nær så smarte ud, men man spørger sig om ikke billedkvaliteten er det vigtigste i et tv. Det er jo ikke for at have et objét d'art, at man køber tv.

Hilsen,
az
Af mja
#6547
OK, altså ingen forskel på PV og PX, bortset fra DVB-T dekoderen.

Men hvordan er så kvaliteten af de indbyggede dekodere i forhold til de separate?

Prisforskellen på PV og PX er absolut til at tage og føle på, så der er rigeligt at give af til en ekstern dekoder, hvis det er bedre end den indbyggede.
Brugeravatar
Af azrael
#6551
Hvis jeg havde valget mellen en skærm med elller uden DVB-T dekoder, så ville jeg nok vælge den uden. Der er en del penge at spare, og medmindre man normalt ser tv via alm. antenne, så giver DVB-T jo ingen mening. Så hellere have valgfriheden ved en ekstern dekoder, som jeg kan forestille mig vil være at finde i mange kvalitets- og prislejer.

Hilsen,
az