Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#6187
Jeg har nu afgrænset mig til følgende 3 modeller, da jeg pga. input i en tidligere tråd blev overbevist om at se bort fra 3 ældre Sony-tv. Det er væsentligt at sige at vi KUN er intereseret i 32".

Sony KDL-V32V2000
Samsung LE-32M61
Philips 32 PF 9830

Nu er problemet så at Samsung og Philips modellerne åbenbart står for snart at blive udskiftet med nye bedre modeller...men hvor meget bedre er hhv. M71 og 9631,9731,9831? Er Sony TV'et overhovedet værd at gå efter, eller er det også en gammel teknologi på vej ud? Og hvad bliver priserne ifht. de nuværende topmodeller? Philips kommer tilsyneladende med en ny teknologi - ClearLCD - men er den så meget bedre end den der sidder i de 3 TV jeg har indsnævret mig til. Synes det er super svært at gennemskue hvornår jeg skal slå til, for ligesom med PC-udstyr, så kommer der HELE tiden nye upgraderinger.

Sidste spørgsmål...er det værd at vente på et TV med en 1920x1080 opløsning...altså ægte HD...og findes den opløsning overhovedet i 32"?

Mange spørgsmål, men håber nogen kan hjælpe med lidt opklarende viden.
Brugeravatar
Af azrael
#6197
Sony KDL-32V2000 er brandny. Det er end ikke 1 måned siden, at den kom til Danmark. Efter sigende skulle den anvende samme LCD-panel, som den nye Samsung M71, selvom styringelektronikken selvfølgelig er en anden. V2000-serien skulle for øvrigt være rigtig god (som LCD nu engang kan være :p), men Sony har desværre kun valgt at forsyne S2000- og V2000-serien med 1 HDMI-indgang. Det er lidt dumt, da HDMI er det nye standardstik (selvom det er rimeligt ringe konciperet).

De nye Philips-modeller bliver meget dyre. Tror desværre vi kommer til at snakke 20000+ kroner for 32"-modellerne. De er flotte og har ClearLCD og Ambilight, men 32"-versionen af M71 vil nok have bedre pris/ydelsesforhold.

Hilsen,
az
Af lance52
#6198
Jeg har set 32pf9631D live i Esbjerg. Det er den bedste lcd jeg har set, og den har clear lcd. Den kostede for en måned siden 19.000 og er altså noget billigere end 9830. Jeg har også set 32pf9830, og der synes jeg den nye 32pf9631D har bedre billede. Den ville jeg købe, hvis jeg skulle købe lcd og det skulle være 32". Men har du kigget på 37pv60 plasma 9. generation. Den koster en del mindre og har et super billede. Hilsen Lance
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#6215
men hvor meget bedre er hhv. M71 og 9631,9731,9831? Er Sony TV'et overhovedet værd at gå efter, eller er det også en gammel teknologi på vej ud? Og hvad bliver priserne ifht. de nuværende topmodeller?
Det er svært at sige alt for meget om disse modeller. Den eneste der kan ses er som sådan 9631D.

Jeg er nok blandt de få som har set Samsung M71 og Philips 9731D og 9831D, men jeg vil nu helst undgå at dømme dem på forhånd. De gange hvor jeg har set dem har været ved præsentationer hos de respektive firmaer, så det er naturligvis en smule farvet i deres favør.

Men hvis du vil læse lidt mere om begge M71 og Philips kommende modeller, så synes jeg du skal kigge nærmere i de to artikler om pressemøderne her: http://www.flatpanels.dk/artikler.php

Du kan også finde dem på forsiden af Flatpanels hvis du scroller lidt ned. :)

Der står de umiddelbare indtryk.

Hvad angår priser, så har vi stadig mange af dem dem til gode. 9731D i 32 og 37 tommer har nemlig ingen vejledende salgspriser endnu, men forventes dog i juli. M71 har heller ikke.
9731D i 42 tommer har en vejledende pris på 40.000 og det samme har 9831D i 42 tommer.
De andre skærme i 9831D kender jeg endnu ikke priserne på endnu.