Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koldneon
#6160
Håber nogen kan hjælpe med valget af mit næste tv
jeg har kigget lidt og har fundet disse modeller
Jeg skal mest se alm TV og dvd på det

LG 32'' LCD TV 32LX1R

LG 32'' LCD TV RZ32LZ55

Samsung LE32T51B

Fujitsu siemens MYRICA V32 LCD

nogen der kan hjælpe

MVH

Jan
Brugeravatar
Af azrael
#6162
Jeg vil sige ingen af ovenstående. Ã…rsagen er, at noget af det sværeste for sådan set samtlige "flade" er at vise et ordentligt analogt antennesignal (TDC Kabel/Stofa inkl.). Billedet bliver lidt bedre, hvis man modtager signalet digitalt via f.eks. Selector eller Stofas Digitale Spejl, men en billedkvalitet der modsvarer dit gamle rør-tv skal du ikke umiddelbart forvente.

Mit personlige bedste bud lige p.t. ville være Panasonic TH-37PV60E, en 37" plasma. Desværre fås plasma ikke i mindre størrelser pånær et par restposter på lavopløste 35".

Hilsen,
az
Af koldneon
#6164
ikke lige en plasma skærm jeg havde tænkt
det er mest prisen jeg tænker på
jeg kan næsten fo 3 af de ovenstående til samme pris
Af lance52
#6167
Jeg er helt enig i at jeg ikke ville vælge nogle at de nævnte lcd'er. Du kan ikke få et godt tv til den pris. Køb det nye Philips 9551 eller 9520 begge CRT i 32". Det får du meget mere tv for, men de fylder meget. Efter at jeg har kigget meget på lcd'er i en måneds tid er jeg kommet frem til at den bedste lcd er philips 32pf9631d til ca 19000 men den er for lille, så jeg har valgt en plasma 42pv60E. Jeg ville som azrael også foreslår købe pana 37pv60E. Du får meget for pengene, men er penge problemet, så køb CRT i stedet for. LCD under 10.000 er elendig for at sige det mildt. Hilsen Lance
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#6174
koldneon skrev:det er mest prisen jeg tænker på
jeg kan næsten fo 3 af de ovenstående til samme pris
Kvalitet og kvantitet er jo ikke det samme ;) Jeg vil bestemt også råde dig til at satse på CRT hvis prisen skal under 10.000 kr.
Brugeravatar
Af azrael
#6176
Hmm, jeg synes nu ikke at ca. 13500 kroner er særligt dyrt for en god 37" plasma. Slet ikke når man tænker på, hvad lidt bedre LCDs koster. Ellers kan jeg tilslutte mig Lance og anbefale de to Philips CRTs. Philips 32PW9551 har endda HDMI indgang og er praktisk talt HD Ready. De fylder selvfølgelig noget i landskabet... :)

Hilsen,
az
Af koldneon
#6179
de "dyre" lcd og plasma jeg har kigge på
og jeg har kigget meget de sidste 14 dage
er efter min mening ikke meget bedre end en
Fujitsu siemens MYRICA V32 LCD til 8000kr
jeg stod og så vm i bold 3-4 meter fra skærmene
de dyre skærme havde vild overdrevne farver.



'crt skærm er helt ude af billedet, efter som det skal hænge på væggen.

så er der nogen der kender til disse 4 modeller?

LG 32'' LCD TV 32LX1R

LG 32'' LCD TV RZ32LZ55

Samsung LE32T51B

Fujitsu siemens MYRICA V32 LCD

Jeg ser tv og dvd (ikke computer og playstation m.m)

MVH

Jan
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#6191
Som jeg har antydet tidligere, så kan jeg ikke anbefale nogen af de nævne modeller. Kvaliteten af billedet og skærmkontrolleren er bare ikke god nok til TV.
Af lance52
#6203
Der er ingen seriøse, som kigger her, der køber så billige LCD skærme. Der er meget stor forskel. Så hellere køb et billigere 42" plasma, hvis du har plads.
Det med de vildt overdrevne farver er jo kun fordi de ikke er ordentlig indstillet. men når du får et billigt hjem i stuen, vil du snart opdage skavankerne og fortryde dit køb. Samsung 32m61B vil du i løbet af et par mdr. kunne få noget billigere når den nye m71B kommer. eller samsung's R serie er heller ikke så værst.

Det er jo logik at der bliver sparet på superlatertiverne på de billige.
Brugeravatar
Af sasja
#6302
lance52 skrev:Der er ingen seriøse, som kigger her, der køber så billige LCD skærme.
Jeg synes stadig, det er ærgerligt, at koldneon ikke kan få et eneste råd med på vejen herindefra - selvom de billige lcd skærme er dårlige er de vel ikke lige dårlige allesammen? Selvom man er nødt til at passe på med både økonomien og pladsen kan man jo godt forsøge at få den bedste kvalitet man kan!
Af jacob
#6304
tapeconnection.dk har Toshiba 32 WL 66 Z til 9999 kr, jeg tror uden tvivl at tvet vil være det bedste køb hvis prisen skal under 10k ,tvet er blevet rost til skyerne af tyske medier, du kan bl.a. læse en test på tysk af tvet her:

http://www.areadvd.de/hardware/2006/tos ... 66_1.shtml
Brugeravatar
Af azrael
#6305
Problemet er, at man netop ikke *kan* få ordentlig kvalitet til de penge. De flade skærme ser alle meget lækre ud, men de fejler konsekvent til brug ved almindeligt tv-signal. DVD kan godt stå rimeligt flot, og man kan fået et "ok" tv-billede, hvis man anskaffer en Selector fra TDC eller tilsvarende fra Stofa. Man kommer dog under ingen omstændigheder tæt på billedet fra et almindeligt godt CRT tv med et LCD til omkr. 10000 kroner.

Personligt ville jeg stadig vælge et Panasonic TH-37PV60E plasma til ca. 13-14000 kroner, hvis jeg skulle vælge her og nu. Bedre billede til den pris fås bare ikke. Jeg fik fortalt, at for at få ca. samme billedkvalitet som i et 3000 kroner CRT skal man lægge ca. 15000 kroner, og det er desværre ikke overdrevet.

*Hvis* det skal være et LCD, så ville jeg kigge efter alle udsalgstilbud af Samsungs M61 eller evt. en i den nye R7x-serie, men regn ikke med at de står fænomenalt ved alm. antennesignal heller.

Hilsen,
az
Brugeravatar
Af hightower
#6316
Kvalitet er jo subjektivt, og du skal ikke forvente at finde mange herinde (desværre) som vil anbefale et TV under 10k - som enthusiast er under 10k markedet vel nærmest en fornærmelse... Personligt synes jeg det er en dårlig joke at foreslå et CRT når man er oppe i prisklassen omkring 8-10k, og som Az var inde på hjælper en selector-boks el. lign. gevaldigt på kvaliteten af signalet - man skal vel ikke sidde 50cm fra skærmen og kigge?! - og det ER altså muligt at få HDMI indgang for under 10k på et 32"... Jeg kunne forstå hvis der blev foreslået supermarkedernes mærker (prosonic / lumatron) men det er jo ganske respektable mærker som der blev spurgt om. Jeg har desværre ikke så meget personligt erfaring med andre TV end lige Samsung LE-32R51B og til prisen (kan fåes til ca. 8.5k ifg hifipriser.dk) synes jeg det er et fornuftigt køb, selvom du naturligvis får et bedre TV ved at gå på ca. 10k osv... et billigt alternativ kunne være det Mirai 32" TDC har for tiden til ca. 7k udstillet så du kan vurdere kvaliteten - det har rent faktisk HDMI og er HD-ready... men så bliver det vist ikke billigere. :)
Af lance52
#6321
Da jeg skulle købe nyt tv brugte jeg meget tid både her og på at kigge i forretningerne. Det sidste jeg gjorde var at købe testen på fladskærme ved www.taenk.dk. Den koster kun 40 kr. Den viser meget tydeligt, at man skal holde sig langt væk fra alt hvad der har med billige lcd at gøre, og det var også det jeg fandt ud af at kigge. Selv philips 9830 fik kritik og den er temmelig dyr. Panasonic 37pv60 er som før nævnt også det bedste køb iflg. testen. Pioneer's plasma 436 et eller andet har lidt bedre billede, men den koster langt over 20.000. Så det er jo ikke uden grund, at der bliver givet det råd at lade være med at købe billige LCD. Ellers var der jo ingen der ville købe dem til 30.000, hvis der ikke var forskel.