Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kristian
#601
Hej alle, jeg er også ved at købe et plasma panel der kan bruges til min pc og er nået frem til Panasonic TH 50 PV500E

Godt nok er det panel lidt dyrt men det SKAL også bare virke, sælgeren siger jeg kan kører DVI fra min PC over i HDMI indgangen med en converter eller bare bruge PC indgangen i panelet og at det skulle være super godt, er der nogle der har erfaringer eller bare gode råd...?

Venlig hilsen
Kristian
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#602
Det vil sikkert også sagtens kunne lade sig gøre. Problemet i mange tilfælde er bare, at du ikke får lov at sende et pc signal i samme opløsning, som panelet reelt set har.
Det medfører naturligvis en vis skalering, og det er derfor fokus ligger på emnet i flere tråde herinde.

Hvis du har mulighed for det, skal du prøve at tilslutte de skærme du har kig på til en computer og se om du får lov til at outputte det rigtige signal over den digitale indgang. Hvis ikke, så får du ikke et signal i den native opløsning.

Det afhænger naturligvis også af dit behov. Hvis du primært skal bruge skærmen som Tv skærm og vælger den ud fra de kriterier, og du så har henblik på eksempelvis at spille spil fra computeren, så er problematikken ikke alt afgørende. Det svarer nogenlunde til, at du tager din fladskærm og spiller et spil i en anden opløsning end fladskærmens egen (eksempel).
Af Kristian
#603
Tak for det hurtige svar, men er det et ok køb alt i alt også som tv ?, og kan det evt. lade sig gøre at feks. se tv og bruge pc samtidig i en split screen (pip,pap,pop eller hvad fanden nu det hedder :)

Stor hilsen
Kristian
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#614
Jeg har ikke rigtig så meget erfaring med det pågældende Tv, men som det forlyder, så har Panasonics modeller ikke tidligere haft problemer med at modtage pc signaler i den rigtige opløsning (PHD serien hvert fald).
og kan det evt. lade sig gøre at feks. se tv og bruge pc samtidig i en split screen (pip,pap,pop eller hvad fanden nu det hedder
Der må jeg være dig svar skyldig. Du kan prøve at kigge lidt i specifikationerne hos producentens side. Hvis der står en af begreberne, så vil den kunne for f.eks. Tv og pc signalet.

Uanset hvad, så bør du dog sikre dig, at have en returret. Hvis du så mener Tv'et er godt nok til dine behov, ud fra det du har set i butikken, så er det forhåbentlig også godt nok hjemme i stuen. Men der er jo altid undtagelser.