Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#6098
Hejsa,
min kone og jeg har bestemt os for at skifte vores gamle Trinitron-tv ud med en fladskærm. Vi har researchet en del og har snævret os ind til 6 modeller, hvoraf især de 4 fra Sony er svære at gennemskue fordele og ulemper ved. Er der nogen der kan sige noget om følgende modeller eller ligefrem vil anbefale?

Sony KDL-V32A10
Sony KDL-V32A11E
Sony KDL-V32A11
Sony KDL-V32V2000
Samsung LE-32M61
Philips 32 PF 9830

Jeg har på fornemmelsen at Sony's A-modeller er ældre end V2000, men priserne er højere end V2000 så jeg er ret forvirret. Al hjælp værdsættes (-:
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#6107
Jeg har på fornemmelsen at Sony's A-modeller er ældre end V2000, men priserne er højere end V2000 så jeg er ret forvirret. Al hjælp værdsættes (-:
Det er helt rigtigt. Følgende modeller er fra den "gamle" serie:

Sony KDL-V32A10
Sony KDL-V32A11E
Sony KDL-V32A11

Det synes derfor også, at V2000 er betydelig mere interessant - også taget i betragtning af billede i praksis. Det efterlader jeg med tre modeller. Nu er det selvfølgelig ikke for at slå jeres idé helt i gulvet, men både Samsung'en og Philips'en bliver erstattet indenfor kort tid.

Samsung med den nye M71, som siges at komme i juli. Philips kommer også med nye modeller i juli.

Men ellers så synes jeg da bestemt I skal tage ud og se markedet lidt an. Tag ud og kig på de tre modeller og betragt dem.
Af strand
#6163
Tak for input so far. Det fik mig jo så til at se bort fra de 3 gamle Sony modeller...så er jeg nede på

Sony KDL-V32V2000
Samsung LE-32M61
Philips 32 PF 9830

Nu er problemet så at Samsung og Philips modellerne åbenbart står for snart at blive udskiftet med nye bedre modeller...men hvor meget bedre er hhv. M71 og 9631,9731,9831? Er Sony TV'et overhovedet værd at gå efter, eller er det også en gammel teknologi på vej ud? Og hvad bliver priserne ifht. de nuværende topmodeller? Philips kommer tilsyneladende med en ny teknologi - ClearLCD - men er den så meget bedre end den der sidder i de 3 TV jeg har indsnævret mig til. Synes det er super svært at gennemskue hvornår jeg skal slå til, for ligesom med PC-udstyr, så kommer der HELE tiden nye upgraderinger.

Sidste spørgsmål...er det værd at vente på et TV med en 1920x1080 opløsning...altså ægte HD...og findes den opløsning overhovedet i 32"?

Mange spørgsmål, men håber nogen kan hjælpe med lidt opklarende viden.