Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Luke
#5906
Hejsa

Jeg overvejer at skifte fra alm billederørs tv til fladsskærm !! (32-42" )

Mit spørgsmål er så hvilket prisleje skal jeg op i for at få et billede der svarer til mit billederørs tv ??
Brugeravatar
Af azrael
#5909
Efter min mening kommer det lidt an på, hvor godt dit aktuelle tv er. Er det en god model, så tror jeg næsten, at svaret må være, at du *ikke* kan få en fladskærm idag, der har samme billedkvalitet som dit "gamle" tv. Ellers bør du, efter min mening, fortrinsvist kigge på plasma, som kommer tættest på billedkvaliteten for rør-tv. Et godt og billigt bud er Panasonics PV60E-modeller. LG skulle ligeledes have nogle gode modeller, og så er der jo Pioneer, men de ligger i en noget højere prisklasse. På www.recordere.dk kører der netop nu en fælleskøbskampagne på en ny LG model. Prøv at kigge på tilbuddet.

Hilsen,
az
Af waverider
#5915
Generellt så är ju prislejet afgörende för hur god kvalité du får, men ikke altid. Du bör nog kigge selv i butikk på litt olika lcd's eller plasma för att se om du finder någon som du synes har bedre kvalitet än din nuvaranande crt-bildrörs-tv. Överlag så synes jag att både lcd och plasma ger en bedre billedekvalitet än crt, för jag synes att fladskärmar är meget mer skarpe och farverne är mer levande än vad jag synes de är på crt. Og köber du en HDTV-klar flat-tv får du en ännu mer skarp bild.

Allra best bild synes jag att plasma ger, fordi billeden är ännu skarpare där än på lcd, och farverne ännu mer livliga.
Af Luke
#6093
Mit gamle Tv er et Grundig Xentia som jeg har været meget glad for (kanon billede) Men Røret er desværre stået af :((

Jeg har set lidt på Grundig Vision 2, Grundig Lenaro og Grundig Monaco..
Alle i 32" LCD

http://www.grundig.dk/?aid=9077715