Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#5888
Philips afholdte i dag et lukket pressemøde, hvor de blandt andet viste ClearLCD, de nye LCD-TV og PDP-TV, samt en masse andet lir.

Jeg kan allerede nu afsløre at dem der venter på ClearLCD _ikke_ har ventet forgæves. Det var imponerende på flere områder.

Jeg følger op på flere af tingene - også andet end Tv - i en nyhed indenfor de kommende dage. Hvis der er spørgsmål, så stil dem gerne her og så skal jeg sørge for at få dem besvaret, enten i nyheden eller direkte i denne tråd. :)
Af DrRetina
#5889
Kommer ClearLCD til at virker med 1080p inputs og kan de nye TV'er klare 24 billeder pr. sek. som de nye Blu-ray afspillere kommer til at understøtte?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5891
Det skal jeg prøve at komme nærmere ind på i nyheden. Der kommer en længere forklaring af ClearLCD både teoretisk og praktisk.

Jeg skal dog lige være helt sikker på, at jeg forstår dit sidste spørgsmål korrekt:
kan de nye TV'er klare 24 billeder pr. sek. som de nye Blu-ray afspillere kommer til at understøtte?
Tænker du i forbindelse med 1080 opløsningen? Eller tænker du hen imod, at ClearLCD øger frekvensen i fjernsynet til 75 Hz?
Af DrRetina
#5894
Rasmus Larsen skrev:Det skal jeg prøve at komme nærmere ind på i nyheden. Der kommer en længere forklaring af ClearLCD både teoretisk og praktisk.

Jeg skal dog lige være helt sikker på, at jeg forstår dit sidste spørgsmål korrekt:
kan de nye TV'er klare 24 billeder pr. sek. som de nye Blu-ray afspillere kommer til at understøtte?
Tænker du i forbindelse med 1080 opløsningen? Eller tænker du hen imod, at ClearLCD øger frekvensen i fjernsynet til 75 Hz?
Som du sikkert ved ligger film på HD-DVD og Blu-Ray i 1080p/24 som er det "oprindelige" format fra filmrullen (billedantal messigt). Så der er altså ikke noget 4% speedup til 25hz, 50i PAL eller 3:2 pulldown til 60i NTSC på de nye mediebaserede HD formater, hvis altså TV'et kan klare 1080p/24hz input (eller 48/72hz for den sags skyld). Dette gælder selvfølgeligt ikke for broadcast TV, der, også i fremtiden bliver 25p/50i hos os i Europa.

Så i bund og grund tænkte jeg på om en så stor investering ville være "fremtidssikret" til at vise HD-DVD / Blu-ray i bedst mulig kvalitet ved ikke at skulle igennem allemulige forskellige omkonverteringer fra det oprindelige 1080p/24 signal.

Om min forklaring er noget rod, men håber du forstår :P
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5895
Okay, så er jeg med. Det var også i denne bane jeg tænkede, da jeg spurgte om det var i forbindelse med 1080 opløsningen. Jeg skulle bare være helt sikker på, at vi snakkede om det samme :)

Det er endnu svært at svare på og så dybdegående gik Philips ikke. Jeg skal prøve at undersøge det nærmere ud fra noget af det materiale og min reference hos Philisp, men jeg ved ikke om jeg kan give dig et helt præcist svar.

EDIT: Så fik du svaret af Lars kan jeg se =) Så er det vist afklaret.
Af DrRetina
#5896
Rasmus Larsen skrev: Det er endnu svært at svare på og så dybdegående gik Philips ikke.
Tak for svaret. :)

Jeg ved godt jeg er tidligt ude med 1080p/24 men det er sq vigtigt da HD-DVD/Blu-ray er ved at komme meget tæt på, og mange producenter slet ikke har fatter hvad det går ud på endnu :p
Af DrRetina
#5897
Forresten så glæder jeg mig meget til at læse dit referat fra fremvisningen. :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5898
Der er også en hel del at dække. :)
De viste virkelig mange interessante ting frem. De snakkede også noget skype og MSN telefon, samt PC monitors, dvd, mediecenter, lys mm.

Og så var der ret meget i forbindelse med ClearLCD, ambilight osv.

Jeg skal prøve at se om jeg ikke kan få det færdigt til i morgen formiddag.
Brugeravatar
Af huntiedk
#6029
Spændende at læse om de nye Philips-paneler!

Var der nogen information om fjernsynenes WiFi- og Ethernettilslytinger? Jeg er interesseret i hvor integrerede disse er; f.eks. kan man se streamet TV, og vil man f.eks. kunne se HDTV-klip fra ens egen computer via netforbindelsen på TV'et?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#6030
Var der nogen information om fjernsynenes WiFi- og Ethernettilslytinger? Jeg er interesseret i hvor integrerede disse er; f.eks. kan man se streamet TV, og vil man f.eks. kunne se HDTV-klip fra ens egen computer via netforbindelsen på TV'et?
Nej desværre. De hverken nævnte eller viste netværksmulighederne, så jeg tror vi må vente med disse erfaringer til Tv'ene kommer på markedet.

Jeg har allerede forespurgt på en demomodel af 9731D, men jeg ved endnu ikke hvornår jeg modtager den.
Af lahan2
#6041
huntiedk skrev:Spændende at læse om de nye Philips-paneler!

Var der nogen information om fjernsynenes WiFi- og Ethernettilslytinger? Jeg er interesseret i hvor integrerede disse er; f.eks. kan man se streamet TV, og vil man f.eks. kunne se HDTV-klip fra ens egen computer via netforbindelsen på TV'et?
Du kan evt downloade PMM på deres hjemmeside. Inde i dette program kan du se hvilke fil typer som PMM håndterer.
Det har også en glimrende help funktion hvor du kan læse lidt mere om det.

Du kan desuden se nogle screendumps her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... PN=1&TPN=1
Af icewind
#6095
nogle der ved hvad prisen bliver for disse tv