Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Angel
#6398
DrRetina & Rasmus Larsen:

Hvad blev svaret så med det 1080p/24? Jeg er selv meget interesseret i 37PF9731D modellen til mit soveværelse, da jeg selv skal se HD film i Blu-Ray kvalitet. Havde dog tænkt på Samsungs kommende M71 32", men den vil jo ikke kunne udnytte 1080p.

Og lige en sidste ting til dig Rasmus. Siden den kan vise ægte 1080p, fik du så forhørt dig om, om den har 1x1 pixelmapping over HDMI i den opløsning?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#6483
nogle der ved hvad prisen bliver for disse tv
Kun få af priserne er endnu offentliggjort. Vi kende rpå nuværende tidspunkt kun dem der kan findes i pressemeddelelsen.
Hvad blev svaret så med det 1080p/24?
Det kan de godt. Det bekræftede Philips Danmark.
Og lige en sidste ting til dig Rasmus. Siden den kan vise ægte 1080p, fik du så forhørt dig om, om den har 1x1 pixelmapping over HDMI i den opløsning?
Det ved jeg til gengæld ikke. Philips viste dem med et Mediecenter, hvor billedet stod fint, men jeg tvivler på, at det var 1920x1080. Hvis Philips følger tidligere eksempler, så skal man jo nok ikke regne med det.

Hvis 1920x1080 er noget af det afgørende for dig, så kan du måske også overveje Sharps GE1 serie. Den får jeg ind til test på et tidspunkt og umiddelbart virker den interessat, samtidig med, at der er forlydender om, at den har 1:1 pixelmapping over HDMI porten.
Af Angel
#6522
Det bliver spændende, at se den til test :) Men denne gang er det ikke en afgørende faktor for mig, da jeg i første omgang leder efter en fladskærm til soveværelset, som skal tilsluttes til en Blu-Ray afspiller alene. Jeg var bare nysgerrig :) Det er først, når jeg skal have min LCD LED fladskærm til stuen næste år, at det bliver et krav, at den har 1x1 pixelmapping via HDMI.

Men hvis der bliver 10.000 kr. forskel mellem Philips 37PF9731D og Samsung 32" M71, så tror jeg, at jeg nupper Samsungen, da der sikkert ikke er den store forskel på 1920x1080p ved en 37" og 1280x720p på en 32".
#6540
Hej Rasmus/(alle),

Tak for den gode artikel af 12. juni, hvori du skriver:
Rasmus Larsen skrev:...Philips introducerede Pixel Plus 2 HD og annoncerede i forbindelse med dette, at deres tidligere Pixel Plus 2 og Pixel Plus også gjorde førnævnte. Pixel Plus 2 HD skalerede ned til 768p. Med Pixel Plus 3 HD har man taget skridtet videre og signalbehandlingen foregår nu i 1080p...

Ifølge dette philips dokument (side 4), skalerer Pixel Plus 3 HD ned til 768p:
http://www.press.ce.philips.com/apps/c_ ... 6%20US.pdf

Underligt nok, står der i philips dokument om Pixel Plus 2 HD (side 3) stort set det samme, nemlig skalering ned til 768p:
http://www.research.philips.com/passwor ... der_us.pdf

A: Er det bare mig der er forvirret? eller
B: har Philips skrevet forkert i deres eget dokument ?
C: Alternativt har philips simpelthen ændret Pixel Plus 3 HD teknologien til det bedre ? Eller
D: Man har fejlinformeret på pressemødet af den 8. juni???

Håber du kan afklare ovenstående :-)

(man kan vel i værste fald slå pixel plus 3 HD fra, hvis man sender et 1080p signal???)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#6683
ThomasL: Jeg så godt den PDF du henviser til noget tid efter jeg skrev om pressemødet og jeg undrer mig også. Det var jo ikke det vi fik at vide på mødet.

Egentlig ved jeg ikke hvad jeg skal tro på. PDF'en er jo ikke videre teknisk og det minder mest om en illustration der viser forbrugeren hvordan det fungerer. På den anden side kan det også være at der ikke er den store forbedring, men vi må nok vente med at se hvordan den håndterer det i praksis indtil de første tilbagemeldinger ankommer.
(man kan vel i værste fald slå pixel plus 3 HD fra, hvis man sender et 1080p signal???)
Du kan godt slå det fra, men jeg tror ikke det har nogen effekt hvad angår signalbehandlingen. Det er ren processorkraft som man anvender her, og selvom man slår PP3HD fra, så er denne stadig en aktiv del af at generere billedet