Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tang
#5767
Hej forum

Jeg er i den skønne situation at jeg står overfor at skulle have et nyt tv, men jeg aner INTET om alle de hersens nys skærme, og søger derfor et godt råd eller to.

Jeg vil max ofre 10.000.- på skærmen.

Jeg har kigget på et Samsung LE-32R53B LCD 32" (hos Fona)

Er dette en god skærm, og er det "fremtids-sikret" godt nok?

Jeg skal kun bruge skærmen til TV og DVD.

:)
Brugeravatar
Af azrael
#5814
Hej!

Prøver lige at hjælpe dig lidt, når der nu ikke er andre. Du skriver, at du vil have en fladskærm og den maksimalt må koste 10000 kroner. Her har vi det første problem, for selv om kvaliteten på LCDs i dette prisleje er blevet bedre, så er 10000 stadig liiige i underkanten af hvad man skal give for en god LCD. Du bør også hellere skele til andre forretninger end lige Fona, da du sjældent får mest for pengene der.

El-Giganten kører netop kampagne på afløseren for R5x-modellerne fra Samsung, og *angiveligt* skulle du kunne få en LE-32R72 til kr. 9999. Ellers prøv også at kigge hos Tape Connection. De har mange gode skærme til gode priser, bl.a. Samsung.

Sidst men ikke mindst nævner du, at du primært vil se TV og DVD på skærmen. Det sidste får du nok ingen problemer med, men det er et kendt problem, at de fleste LCDs har problemer med TV, medmindre signalet er af høj kvalitet. Det skal helst være et digitalt kabelsignal (TDC Selector eller lignende).

Faktisk burde du kigge lidt rundt i butikkerne og se på skærmene selv. Og *ikke* nøjes med at se en demo-DVD, som forhandleren har smidt på. Bed om at få vist et tv-signal. Det er det mest afslørende!

Håber, at det hjælper lidt.

Hilsen,
az