Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rlm
#5760
Hej jeg er ny herinde og håber på at kunne få lidt hjalp til følgende spørgsmål.

Jeg skal ud at have et nyt tv i morgen. Det skal være ligger i pris klassen 10.000 - 15.000.

Og være mellem 27"-37".

Har selv kigget på en samsung LE-32R72B og samsung LE-32R61B
Det første kan fåes 5000 kr billigere end det andet, og når jeg ser på spekationerne er der ikke den store forskel, hvad jeg kan se med mit meget uerfarne øje.

Mit spørgsmål er derfor, hvad vil i anbefale af disse 2 fjernsyn og hvorfor?

Er der andre fjernsyn i hellere vil anbefale indenfor de opsatte krav?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5761
Hej og velkommen til :)

Jeg tror du har fået byttet lidt om på bogstaverne i modenavnene. Jeg kan forstå, at du har kigget på LE-32R72B, men er den anden model, der har fanget din interesse ikke LE-32M61B?

Ud fra din kommentar om prisforskellen, vil jeg tro det er disse to modeller der er tale om. Personligt er jeg ikke i tvivl om, at M61 stadig er en del bedre end R72 modellen, på trods af, at sidstnævnte er nyest. Om den er 5000 mere værd er svært at svare på, for det er i høj grad individuelt. Hvis jeg stod overfor valget, så ville jeg gå efter M61 modellen udelukkende pga. den bedre billedkvalitet.

Jeg synes dog du skal tage ud og prøve at sammenligne de to skærme lidt. Hvis du mener R72 opfylder dine krav og forskellene ikke har en stor betydning for dit valg, så synes jeg som sådan R72 er et fint valg.

Der er naturligvis flere alternativer, men jeg synes faktisk Samsung leverer noget af det bedste lige i den prisklasse og skærmstørrelse. Du kan muligvis kigge på Sonys nye V2000 serie, men jeg er ikke sikker på, at den er landet i alle butikker endnu.
Af rlm
#5762
ja det er de 2 du omtaler.

Og tak for svaret, jeg vil prøve at se om jeg kan se nogle forskel i butikkerne. kunne bare ikke se nogle direkte forskelle når jeg så på samsungs hjemmeside.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5763
Du bør ikke tillægge specifikationerne for stor en værdi. Med at betagte dem i butikken tænker jeg først og fremmest billedet. Kig på det og prøv at vurder hvad du selv synes. Det er næsten den bedste rettesnor.