Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#265523
Lape skrev:Min dækker op til 5 år, men på 5. år er det kun 50%, hvilket vel også egentligt er OK. 50% er stadig et fint tilskud til nyt og bedre.

Man kan være uheldig med alle mærker. Har selv været uheldig med LG flere gange..
Jo, men det handler primært om kvaliteten af de komponenter man bruger fra underleverandører og hvilken pris man som firma vil betale..
Af Lape
#265524
PeterD skrev:
Lape skrev:Min dækker op til 5 år, men på 5. år er det kun 50%, hvilket vel også egentligt er OK. 50% er stadig et fint tilskud til nyt og bedre.

Man kan være uheldig med alle mærker. Har selv været uheldig med LG flere gange..
Jo, men det handler primært om kvaliteten af de komponenter man bruger fra underleverandører og hvilken pris man som firma vil betale..
Hentyder du til at Samsung skulle være dårligere på dette punkt end LG, Panasonic og Sony?
Af TigerHo
#265580
Det her ender med at blive en spøjs sag - Jeg havde tegnet tryghedsaftale gennem elgiganten, hvilket med alt tydelighed fremgår af bonnen - tryghedsaftale.dk kan så ikke finde min police, men så kunne jeg jo selv sende dem en mail til dem med den og bonnen, så skulle alt jo være i orden.

De melder så tilbage at jeg ikke har forsikring, fordi tja??? Fjernsynet har været ombytte beskadigelse efter kalibrering og derfor mener at jeg ikke har forsikring på fjernsynet.

Jeg ringede til mit indboforsikringsselskab thisted forsikring og der kommer en i morgen og afhenter fjernsynet til test for fejl for enten er det en kortslutning (indbo) eller også er det funktionsfejl i min teknik forsikring.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265581
Ulempen ved forsikringen hos forhandleren er, at den følger det specifikke produkt og dermed frafalder første gang du bruger den til at få ombyttet et TV.
Af thg
#265582
TigerHo skrev:Det her ender med at blive en spøjs sag - Jeg havde tegnet tryghedsaftale gennem elgiganten, hvilket med alt tydelighed fremgår af bonnen - tryghedsaftale.dk kan så ikke finde min police, men så kunne jeg jo selv sende dem en mail til dem med den og bonnen, så skulle alt jo være i orden.

De melder så tilbage at jeg ikke har forsikring, fordi tja??? Fjernsynet har været ombytte beskadigelse efter kalibrering og derfor mener at jeg ikke har forsikring på fjernsynet.

Jeg ringede til mit indboforsikringsselskab thisted forsikring og der kommer en i morgen og afhenter fjernsynet til test for fejl for enten er det en kortslutning (indbo) eller også er det funktionsfejl i min teknik forsikring.

Hvis du har elektronik forsikring igennem dit normale forsikringsselskab, er der jo ihvertfald ingen grund til at købe dyre tillægsforsikringer i Elgiganten og lign. men nu har du gjort det og har dokumentation på det - finder du dig så virkelig bare i en afvisning? Kør da i Elgiganten og bed om at de ordner det - det har du jo betalt for da du købte tv'et og det er da ikke dit problem at det har været ombyttet pga. en skade de har lavet ifm. kalibrering - de er de profesionelle og du har købt ydelsen af dem, så de skulle have sørget for at gøre det nødvendige med din forsikring da ombytningen skete, hvis det er et krav!

I øvrigt er din selvrisiko hos dit eget forsikringsselskab sikkert en del højere, i forhold til den forsikring du har købt i Elgiganten, så det taler også imod at bruge dit eget forsikringsselskab, nu hvor du allerede har købt den forsikring i Elgiganten!
Senest rettet af thg 17. jan 2018, 13:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265583
Som skrevet ovenfor, så følger forsikringerne typisk produktet og ikke købet. Hvis TV'et byttes, så skal forsikringen gentegnes. Det vil fremgå af betingelserne.
Af thg
#265584
Men hvis det er ombyttet pga. en beskadigelse under kalibrering (altså så det er butikkens skyld), så må de jo sørge for at ændre det der skal til, for at kundens forsikring er dækkende, idet kunden jo har betalt for denne forsikring!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265588
Hvis det er sket under klargøringen, så ja. Hvis man har benyttet sig af forsikringen til at få ombyttet skærmen, så nej.
Af TigerHo
#265591
Nej, jeg har bedt dem fremsende dokumentation på at jeg ikke har tegnet forsikring hos dem, og så må vi se om vi skal have en jurist på sagen. Denne slags sager lader jeg mig ikke sådan kue af.

Min selvrisiko på indbo er 1000 kr. så i forhold til et fjernsyn til 25.000 så overlever jeg nok
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265594
De kan vel ikke fremsende dokumentation på, at du IKKE har tegnet forsikring hos dem. Hvordan skulle sådan en dokumentation se ud? Jeg kan heller ikke dokumentere, at jeg IKKE har lavet en ridse i din bil, men det gør mig altså ikke ansvarlig for ridserne... Bevisbyrden vender omvendt de fleste steder ;)
Af thg
#265595
Hvis du har din købskvittering, står der vel en separat pris opkrævet for forsikringen - det kan vel ikke diskuteres?
Af bromberg
#265601
Har dit gamle tv ikke nogle features du kan “slå” lidt på?
Jeg havde et vt30 jeg købte i 2011, som i 2015 fik nogle spøjse udfald, så jeg kontaktede mit forsikringsselskab (If).

De spurgte blot til hvad jeg ønskede mig der skulle ske. Jeg var ret glad for tv’et og overvejer faktisk at få det lavet.
De bedte mig via eks hifiklubben eller Elgiganten at finde et tilsvarende hvis mit tv ikke kunne reddes.
Jeg havde købt mit vt for 12.000kr og hifiklubben mente et Sony til ca 4500kr svarede meget overens.
Jeg blev lidt skuffet, men var nok klar over at prisen var raslet ned.
Men jeg ville fortsat gerne have 3D, pip og så var der en ting mere jeg ikke husker.
Så et tilsvarende kostede istedet 10.000kr, med disse features.
Så det sendte jeg til If, og det accepterede de fint, så jeg blev modregnet selveisiko på 1000kr og fik 9000kr overført til min konto samme dag.

Så prøv at kigge ud over selve billedkvalitet:)
Af TigerHo
#265669
De må vel have noget der beviser, at forsikringen er annulleret, tilbageført eller lign.

God pointe med de ting ud over selve billedet , som 3D, one connect box mv.