Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259424
Er der nogen, der kan oplyse mig om hvad den seneste firmware til remoten hedder?

Jeg har opdateret firmwaren til tv'et og fik ved samme lejlighed at vide, at der også var update til remoten. Efter at have kørt updaten til remoten igennem, fik jeg at vide, at det var fejlet. Et par gange efterfølgende fik jeg popup om, at der var en update til remoten, men gik jeg ind og tjekkede, fik jeg at vide, at der ikke var nogen update at hente.

Hvis jeg gendanner tv'et til fabriksindstillinger, slettes den nyeste firmware så fra tv'et?
#259425
martin.møller skrev:Er der nogen, der kan oplyse mig om hvad den seneste firmware til remoten hedder?

Jeg har opdateret firmwaren til tv'et og fik ved samme lejlighed at vide, at der også var update til remoten. Efter at have kørt updaten til remoten igennem, fik jeg at vide, at det var fejlet. Et par gange efterfølgende fik jeg popup om, at der var en update til remoten, men gik jeg ind og tjekkede, fik jeg at vide, at der ikke var nogen update at hente.

Hvis jeg gendanner tv'et til fabriksindstillinger, slettes den nyeste firmware så fra tv'et?

rc6hm_b002ffv.14 Hedder min BT FW
#259460
Torben Rasmussen skrev:Sådan er det desværre med Chromecast Built-in. Det er Google der skal nosse sig sammen.
Kiggede lige på min ekstern CC og den står standart til at køre 60 Hz, vil du mene de skal køre 50, der står nemlig at man kun skal bruge 50 Hz hvis tv understøtter det.
#259477
Du skal desværre - ligesom på Apple TV - skifte rundt mellem frekvenser afhængigt af hvad du caster. Jeg har min sat til 50 Hz for at få HBO og Yousee til at se rigtig ud. Heldigvis kan du skifte on-the-fly via app'en til CC. Det samme er desværre ikke tilfældet for Chromecast Built-in og det er en af de ting, som folk har rapporteret tilbage til Google i adskillige omgange når Android TV får kritik.
#259480
Torben Rasmussen skrev:Du skal desværre - ligesom på Apple TV - skifte rundt mellem frekvenser afhængigt af hvad du caster. Jeg har min sat til 50 Hz for at få HBO og Yousee til at se rigtig ud. Heldigvis kan du skifte on-the-fly via app'en til CC. Det samme er desværre ikke tilfældet for Chromecast Built-in og det er en af de ting, som folk har rapporteret tilbage til Google i adskillige omgange når Android TV får kritik.
Skal man skifte til 50Hz manuelt via CC app hvis man eksempelvis primært ser Yousee web-tv? Det er godt nok gået min næse helt forbi.
#259481
Ja, hvis du pt. kører 60 Hz, så vil du opleve, at judder går væk hvis du streamer fra de danske tjenester ved at køre 50 Hz. App'en hedder "Google Home" nu, men den virker som sagt kun med en Chromecast stick og ikke Chromecast Built-in.
#259483
carsten.pedersen skrev:Jeg har haft det reset.
Jeg har ikke lagt mærke til at de artifacts er der mere.

Det undre mig dog at min fjernbetjening kun virker via IR selv om den er paret, dvs jeg skal peget mod tvét selv og det er en BT fjernbetjening.
Fra manualen:
Denne fjernbetjening bruger både Bluetooth og IR
(infrarød) til at sende kommandoer til TV'et
Hej Carsten, jeg tror kun BT er tastaturdelen af fjernbetjeningen. Den almindelige fjernbetjening er udelukkende IR så vidt jeg ved.
#259484
Torben Rasmussen skrev:Du skal desværre - ligesom på Apple TV - skifte rundt mellem frekvenser afhængigt af hvad du caster. Jeg har min sat til 50 Hz for at få HBO og Yousee til at se rigtig ud. Heldigvis kan du skifte on-the-fly via app'en til CC. Det samme er desværre ikke tilfældet for Chromecast Built-in og det er en af de ting, som folk har rapporteret tilbage til Google i adskillige omgange når Android TV får kritik.
Tak for afklaring vedr. frekvens på built-in CC. Det er virkeligt ærgerligt, når nu det rent faktisk er muligt at caste i 4K :-( Jeg melder mig i koret og sender endnu en request til Google.

Er der nogen som ved, om problemet er rettet ved upgrade til Android 7.0?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 36