Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af uggeren
#259295
Hej Flatpanels, :)

Jeg har investeret i et Chromecast Ultra idag. Der er en funktion der hedder "HDMI Ultra HD Deep Colour" på tvet. Skal denne være slået til på HDMI indgangen som Chromecast sidder i? Jeg caster primært youtube og yousee tv.

Herudover har jeg lige castet lidt fodbold via Yousee appen fra min mobil, men synes godt nok det lagger/hakker lidt - nogen gode ideer til at forbedre det? Mit internet er cirka 80/12, når jeg tester det.

Skal siges at jeg bruger indstillingerne som er angivet i testet her på siden.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#259306
Hvis du vil caste HDR fra eks. Youtube eller Netflix, så skal det aktiveres.

Du skal ændre frekvensen på Cc til 50 Hz via Google Home appen. Ellers får du judder på danske streaming-tjenester.
Af uggeren
#259337
Mange tak for dit svar Torben, det vil jeg afprøve. I forhold til Netflix, er der vel ikke nogen fordele ved at caste via fx telefon, i forhold til bare at bruge appen installeret på tvet?

Ved du egentlig om det er muligt at caste fx youtube over på Tvet, samtidig med lyden går over min B&O A9? Eller kræver det yderligere udstyr?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#259345
Nej, der er ingen fordel ved at caste Netflix eller Youtube. For at få lyden over i A9 skulle du nok have valgt en Apple TV frem for en Chromecast.
Af Psico
#266121
Det skulle da lige være for at styre TV kiggeriet via Google Home's som vi gør derhjemme. (Samt en masse andre ting)
F.eks. sige "Show me the next episode of Daredevil", hvorefter TV'et starter op på Chromecast ultra HDMI'en og starter det afsnit du er nået til på Netflix.
Dette kan så vidt jeg ved ikke gøres uden Chromecast Ultra'en (?)
Af Jursii
#266233
Torben Rasmussen skrev:Du skal ændre frekvensen på Cc til 50 Hz via Google Home appen. Ellers får du judder på danske streaming-tjenester.
Interessant. I hvilke tilfælde rådes man til at sætte det til 60hz? Henter C7 idag og har også en chromecast ultra klar, som primært skal bruges til viaplay og hbo.
Af aalb1970
#266270
Jursii skrev:
Torben Rasmussen skrev:Du skal ændre frekvensen på Cc til 50 Hz via Google Home appen. Ellers får du judder på danske streaming-tjenester.
Interessant. I hvilke tilfælde rådes man til at sætte det til 60hz? Henter C7 idag og har også en chromecast ultra klar, som primært skal bruges til viaplay og hbo.
Torben har allerede svaret dig. Sæt den til 50 Hz for Viaplay og HBO.

60 Hz er kun relevant i Netflix og andre amerikanske streamingtjenester, og selv her kun, hvis der afspilles indhold, der er optaget i eller tilpasset 60 Hz. I praksis vil det sige det meste indhold, der er produceret udenfor Europa.