Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidWalbum
#251995
Jeg ved det... en til af de her enten eller tråde gaaab :D

Men jeg har nu igennem en uges tid brugt et sted mellem 20-30 timer på div forum inklusive dette dejlige forum som jeg følger ind i mellem når trangen er til at opgradere mit nu 8 år gamle panasonic th-42pz800e som i øvrigt stadig du fungere fortrinligt.
Men med 3 børn de sidste 8år må Jeg erkende at TV'et står mere og mere tændt med DR ramasjang og DR ultra i løbet af dagen til ungerne og om aftenen er det HBO og nogle få film apps igennem vores Apple TV. Den gamle skærm sluger op til 395w og er klart den største strømsluger i hjemmet og jeg kan regne mig frem til en besparelse på mellem 800-1000kr årligt ved at skifte skærm på elregningen

Og nu skal det være, LG b6 er nede i 13000kr og Dx93 med en lækker soundbar kan fås for 15000kr

Vigtigeste punkt for mig er motion blur, ghosting osv. Som giver uskarpe billeder når der ses almindeligt TV og dette punkt har altid været grunden til at jeg ikke har udskiftet skærmen da jeg ind til nu ikke har været tilfreds med hvad fladskærme førhen har kunne præstere på denne front.

Men det lader til at tiden har gjort fremskridt på dette punkt og valget står mellem de 2 modeller.

Jeg ved at sonyen exelere i upscaling og motion men har nogle blooming problemer lG er så bedre på kontrast og farve men har så andre skavanker

Min første indskydelse har været at gå med Sony pga upscaling og motion men vil egentlig gerne lige høre fra andre hvad deres bund kunne være og hvorfor.
Brugeravatar
Af bbplayer
#251996
Gab, du har ret, det er en af de tråde.

FYI,
B7V 55" er på tilbud fra imorgen (køb tilbud) til 13.999,- i power (vistnok online også), så hvorfor købe B6 når B7 er muligt?

Jeg ved det godt, du glemte at skrive tommer på skærmen, og nu vender du tilbage, og gab, forklarer det er en 65" du søger :)

Du har ret det er stadig kun middag , og man gaber lidt for meget endnu i solen. :)

edit: Tror ikke du behøver præsentere dit indlæg, sådan her, for mange spørger om det, og det er vist hvad forum er til for? Så spøg til side, så prøv at kik på B7 istedet, og grin lidt samtidig med du gaber over det gode tilbud i power.
Af DavidWalbum
#251997
Tak for svaret bbplayer :)
Og det er korrekt det er 55" jeg er efter det er hvad pengepungen tillader ( og konen )

Jeg vil da klart lige kigge på B7 tak for anbefalingen :)
Af Beckham
#252000
OLED er LCD overlegen på mange punkter, men lige på netop de ting du nævner....så som motion og opskalering, der synes jeg at Sony er bedre. Nogle mener at B7 og de andre 2017 LG OLED modeller har forbedret sig på disse punkter, men har ikke selv set dem i aktion, så kan ikke lige kommentere på dette. Jeg kiggede selv på LG 2016 OLED kontra diverse Sony modeller. Ser en del sport og almindelig tv, hvilket gjorde at jeg endte med at vælge en Sony XE93. Hvis du kan presse budgettet lidt, så ville jeg overveje at kigge på den nye XE9005 også. Den får rigtig meget ros rundt omkring på diverse review sites.
Af DavidWalbum
#252002
Beckham skrev:OLED er LCD overlegen på mange punkter, men lige på netop de ting du nævner....så som motion og opskalering, der synes jeg at Sony er bedre. Nogle mener at B7 og de andre 2017 LG OLED modeller har forbedret sig på disse punkter, men har ikke selv set dem i aktion, så kan ikke lige kommentere på dette. Jeg kiggede selv på LG 2016 OLED kontra diverse Sony modeller. Ser en del sport og almindelig tv, hvilket gjorde at jeg endte med at vælge en Sony XE93. Hvis du kan presse budgettet lidt, så ville jeg overveje at kigge på den nye XE9005 også. Den får rigtig meget ros rundt omkring på diverse review sites.
Kan godt se at XE9005 har fået et par løft i forhold til XD93 selv om det er en midt model i år kontra xd93 som var en top model sidste år

1. Den har direkte LED i stedet for kant LED
2. Bedre processorer
3. Lyden for faktisk også ros hvilket kunne betyde at jeg kan udskyde købet af en soundbar og ligge det til fjernsynet

Lyder som om sony'en er vejen frem
Af FAllanBruun
#252003
bbplayer skrev:Gab, du har ret, det er en af de tråde.

FYI,
B7V 55" er på tilbud fra imorgen (køb tilbud) til 13.999,- i power (vistnok online også), så hvorfor købe B6 når B7 er muligt?

Jeg ved det godt, du glemte at skrive tommer på skærmen, og nu vender du tilbage, og gab, forklarer det er en 65" du søger :)

Du har ret det er stadig kun middag , og man gaber lidt for meget endnu i solen. :)

edit: Tror ikke du behøver præsentere dit indlæg, sådan her, for mange spørger om det, og det er vist hvad forum er til for? Så spøg til side, så prøv at kik på B7 istedet, og grin lidt samtidig med du gaber over det gode tilbud i power.
Har svært ved at tro, at man kan få et 55b7v til 13.999. Enten har Power igen, igen rod i modellerne, enten bevist eller fordi de ikke ved hvad de har med at gøre. Hvilket af de to er mest bekymrende, ved jeg ikke
Af Beckham
#252005
DavidWalbum skrev:
Beckham skrev:OLED er LCD overlegen på mange punkter, men lige på netop de ting du nævner....så som motion og opskalering, der synes jeg at Sony er bedre. Nogle mener at B7 og de andre 2017 LG OLED modeller har forbedret sig på disse punkter, men har ikke selv set dem i aktion, så kan ikke lige kommentere på dette. Jeg kiggede selv på LG 2016 OLED kontra diverse Sony modeller. Ser en del sport og almindelig tv, hvilket gjorde at jeg endte med at vælge en Sony XE93. Hvis du kan presse budgettet lidt, så ville jeg overveje at kigge på den nye XE9005 også. Den får rigtig meget ros rundt omkring på diverse review sites.
Kan godt se at XE9005 har fået et par løft i forhold til XD93 selv om det er en midt model i år kontra xd93 som var en top model sidste år

1. Den har direkte LED i stedet for kant LED
2. Bedre processorer
3. Lyden for faktisk også ros hvilket kunne betyde at jeg kan udskyde købet af en soundbar og ligge det til fjernsynet

Lyder som om sony'en er vejen frem
Sony er bestemt et fornuftigt valg. Men vil helt klart anbefale at du prøver at komme ud og ser modellerne i aktion med det materiale du ser mest. I Hifi Klubben kan du ofte se dem med tv signal. Som så meget andet så er valg af tv jo også et spørgsmål om smag og behag..:-)
Af DavidWalbum
#252010
FAllanBruun skrev:
bbplayer skrev:Gab, du har ret, det er en af de tråde.

FYI,
B7V 55" er på tilbud fra imorgen (køb tilbud) til 13.999,- i power (vistnok online også), så hvorfor købe B6 når B7 er muligt?

Jeg ved det godt, du glemte at skrive tommer på skærmen, og nu vender du tilbage, og gab, forklarer det er en 65" du søger :)

Du har ret det er stadig kun middag , og man gaber lidt for meget endnu i solen. :)

edit: Tror ikke du behøver præsentere dit indlæg, sådan her, for mange spørger om det, og det er vist hvad forum er til for? Så spøg til side, så prøv at kik på B7 istedet, og grin lidt samtidig med du gaber over det gode tilbud i power.
Har svært ved at tro, at man kan få et 55b7v til 13.999. Enten har Power igen, igen rod i modellerne, enten bevist eller fordi de ikke ved hvad de har med at gøre. Hvilket af de to er mest bekymrende, ved jeg ikke
Der skal vel altid tages forbehold for trykfejl men på side 23 i tilbuds avisen http://tilbudsavis.power.dk/next/ står det sgu ellers rimelig tydeligt
Brugeravatar
Af bbplayer
#252011
FAllanBruun skrev:Har svært ved at tro, at man kan få et 55b7v til 13.999. Enten har Power igen, igen rod i modellerne, enten bevist eller fordi de ikke ved hvad de har med at gøre. Hvilket af de to er mest bekymrende, ved jeg ikke
igen, igen? Hvor ofte er det da sket, jeg synes ikke jeg har læst om alle de fejl salg og tilbagekaldelser.

Og så er det jo kun finans chefen som godkender et indkøb af de skærme, og det handler vel kun om penge, så at ikke vide man har med at gøre, har du nok ret i , for de tænker nok kun penge, og hvis de så mister penge her, så er det jo ikke første gang. Måske er det bare en fejl, så erfarer vi det imorgen.

Lad os nu se når de første køber en online, og i en butik, så ved vi mere.
Af FAllanBruun
#252039
Ja så kan man føle sig som en idiot, at ha givet fuld pris. (30.000) Havde råd til det, men at skærmen skulle falde til under det halve i værdi på få uger, den havde jeg ikke set komme
Af DavidWalbum
#252050
Tak alle sammen for jeres brugbare indputs.

Fantastisk forum kultur der er her inde. Det skal i have en høj for.

Det blev til et LG B7, kunne simpelhen ikke lade sådan et tilbud gå hen over hovedet og i tilkøb blev det også den helt nye LG SJ8 Soundbar der spillede overraskende godt.
Og et væg ophæng så det kommer helt tæt på vægen til en samlet sum på 19000kr med en besparelse på 1100kr de var ikke til at hugge og stikke i da LG B7 allerede var 16000kr nedsat