Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Hi Fi Dwarf
#267571
Hey alle

Jeg har lige købt et Sony 65XE9005 er meget tilfreds med billedkvaliteten men jeg er godt nok ikke fan af fjernbetjeningen... :((

Jeg er hoppet fra Samsung og deres dejlige simple motion Remote (ligesom LG’s magic Remote) og jeg savner simpelthen en simplere Remote til mit Sony.

Jeg er så faldet over Sonys RMF-ED004 og RMF-TX100e simple oneflick touch remotes.

De er udgået i butikkerne, men kan stadig erhverves på f.eks EBay.

De skulle kunne tilsluttes TV’et via Bluetooth og NFC. Men er der nogen der har nogen idé om hvorvidt de vil fungere med XE9005’eren

Evt. Nogen der har en liggende de vil sælge, så jeg kan prøve? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267592
Jeg har en Tx100 liggende i folie. Men det er altså en fesen remote. Føles super billig. Der er en grund til at den ikke sælges mere...

Jeg ku evt prøve at se, om den vil parre med XF90 først, før du køber katten i sækken?
Brugeravatar
Af Hi Fi Dwarf
#267606
Hej Torben

Det må du meget gerne :-)

Mht. At Kvaliteten føles billig så opvejer det for mig at den er forenklet i forhold til antallet af knapper og touch overfladen.

Den er følger med XE9005 er ligeså på grænsen til at være en af de dårligste remotes jeg har ejet. Let og billig i udførslen og du skal sidde og Pege direkte mod tv’et. For at signalet kan opfanges.


Synes det er lidt synd at Sony ikke har gjort mere ud at den. Når nu andre producenter formår at lave enklere løsninger.

Så trods den tvivlsomme kvalitet er jeg stadig meget hooked på din TX100 :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267623
Remoten kan godt parres til XF90 (jeg stoppede dog da TVet fandt sen, så den ikke skal nulstilles), så den burde virke på XE90 også.

Jeg ved ikke hvad sådan en fætter er værd. Netpriserne er horrible, så en flad 50’er plus porto er vel hvad den burde koste. Lad os tage den via PM hvis du er interesseret.