Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scoring
#257237
Jeg har lige fået sat en Viasat parabol op, med en 4K boks. Der var et HDMI kabel med, som skal bruges efter producentens anvisninger. Det var desværre bare ikke langt nok, så derfor brugte jeg mit eget budget kabel - og montøren satte det op uden problemer. Her efter 2 dage, får jeg dog ikke noget lyd ud. Jeg prøvede så med det medfølgende kabel, og så var der pludselig lyd igen.

Er der virkelig så stor forskel på HDMI kabler, og er det ikke mærkeligt at der først er problemer efter 2 dage?

Summa summarum er at jeg nu skal ud og have et kvalitetskabel der er langt nok - men hvad skal jeg kigge efter?
#257244
Jamen der er virkelig så stor forskel, der er nemlig også stor prisforskel på produkterne...de nye Hdmi kabler skulle efter branchen har sat standarten hedde Ultra hdmi så vidt vides, men er endnu ikke kommet på markedet endnu...ellers High speed eller hdmi 1.4....eller hdmi 4k
Af Scoring
#257267
Jeg har heller aldrig haft problemer før med billige kabler, og billedet fejler jo som sådan heller ikke noget.

Jeg vil bare vide om jeg skal op i 300,- kabel eller et 1000,- kabel :)
Af Supergris
#257273
Der skal en test til, før du kan se, om det virker.
I teorien, burde alle kabler overføre den samme kvalitet.
Jeg snakkede med én fra AV-Connection, der fortalte, at han havde oplevet bedre farver, ved et skift fra et billigt HDMI-kabel til et Supra; om det rent faktisk er tilfældet, passer ikke med mine oplevelser, men han fastholdt, at både han og kæresten oplevede forskellen.
Det koster 629 kr. for 5 m. og 999 kr. for 10 m.

Selv kører jeg med Pro-kablet fra Harald Nyborg, da det kun koster godt hundrede kroner mere, end deres billigste kabel:

https://www.harald-nyborg.dk/p5150/pro-hdmi-kabel-10-m

Det er betydeligt mere lækkert udført, og altid rart at vide, forbindelsen er i orden...