Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#249747
jng skrev: Har ikke automobil fra nogen fabrik i VAG-koncernen.


Vær du glad for det. Den liflige "ny-bils-duft" fordufter hurtigt..

Honda og Toyota ligger helt i top når man ser på færrest antal fejl pr. bil gennem de sidste 10-15 år og også når man tager hele møllen med: købsprocessen, udførelse at service, holdbarhed at bilen, den oplevede kvalitet, hvor godt er bilen skruet sammen,, hvor meget kan motoren/undervogn holde til, før dele skal udskiftes etc. etc.

Og supplerer du med en gang dobbelt rustbeskyttelse i skærmkasser og undervogn, og følger op hvert andet år, så er VW heller ikke på det punkt bedre..

VW vil være størst.
Bare ærgerligt at der ikke er meget Premium over deres biler efter 5-10 år.

Tyske Autobild testede biler efter 100.000 kilometer og bedste biler var i rækkefølge BMW, Volvo, Honda,Toyota, Mazda, Kia, Ford, Suzuki, Hyundai, Mercedes,Skoda,Lexus, Seat, og Opel.

@ILOVETLC siger det glimrende for at vende tilbage til elektronikken:

Man kan tillade sig at være skuffet når det så stort brand som Samsung skuffer igen og igen..og.

Det er måske fint for nogle få at de laver voldsom markedsføring men de må også som firma kigge indad og overveje hvorfor forbrugerne skal overveje deres nyeste teknologiske vidunder med al den støj der er på linjen..

Så måske skulle de få styr på deres produkter (underleverandørerne??) og oppe deres kvalitet. Når den er i orden og man får mere end hvad man betaler for som forbruger og kvaliteten er der, så kan de klappe sig selv på skulderen, tage et glas Soju når de har fri og sige: "좋은 일" (joh-eun il).[*]

*. godt gået

Ja, jeg elsker hjemmeelektronik så derfor dette emne. ;)
#249748
Jeg kender “alt” til autobild, som jeg med fornøjelse afhenter hos den lokale bladhandel hver fredag.

Jeg tror, de koreanske bilmærker Kia og Hyundai (som er i familie med hinanden) generelt har færre og mindre graverende fejl end japanerne, men at BMW har færrest fejl er uomtvisteligt. De bayerske biler, altså dem fra München, Landshut og Regensburg, oser bare af høj kvalitet, og det er vi mange, som er glade for. Og vi tager det ikke så tungt, at store dele af bilens karosseri er produceret af plastic.

Fordi Samsung solgte [det meste af] sin bilproduktion til franske Renault, får vi desværre ikke Samsung-biler at se i Danmark – eller Europa. Det kunne ellers have været interessant.
#249759
jng skrev:Jeg kender “alt” til autobild, som jeg med fornøjelse afhenter hos den lokale bladhandel hver fredag.

Jeg tror, de koreanske bilmærker Kia og Hyundai (som er i familie med hinanden) generelt har færre og mindre graverende fejl end japanerne, men at BMW har færrest fejl er uomtvisteligt. De bayerske biler, altså dem fra München, Landshut og Regensburg, oser bare af høj kvalitet, og det er vi mange, som er glade for. Og vi tager det ikke så tungt, at store dele af bilens karosseri er produceret af plastic.

Fordi Samsung solgte [det meste af] sin bilproduktion til franske Renault, får vi desværre ikke Samsung-biler at se i Danmark – eller Europa. Det kunne ellers have været interessant.
interessant.
#249760
jng skrev:Jeg kender “alt” til autobild, som jeg med fornøjelse afhenter hos den lokale bladhandel hver fredag.

Jeg tror, de koreanske bilmærker Kia og Hyundai (som er i familie med hinanden) generelt har færre og mindre graverende fejl end japanerne, men at BMW har færrest fejl er uomtvisteligt. De bayerske biler, altså dem fra München, Landshut og Regensburg, oser bare af høj kvalitet, og det er vi mange, som er glade for. Og vi tager det ikke så tungt, at store dele af bilens karosseri er produceret af plastic.

Fordi Samsung solgte [det meste af] sin bilproduktion til franske Renault, får vi desværre ikke Samsung-biler at se i Danmark – eller Europa. Det kunne ellers have været interessant.
Uden man skal tro at Samsung er så kloge at de også kan skabe biler ved egen hånd, skal de lige nævnes at det de fik teknisk assistance af japanske Nissan til at opstarte produktionen i 1994, men Samsung prøvede at købe koreanske Kia, men de blev en del af Huyndaikoncernen.

Renault købte ganske rigtigt 70% af Samsungs bilafdeling i år 2000 og i dag er det hele 80,1 % fransk, og franskmændende har rettighederne til navnet indtil 2020 og mærket har mest solgt biler til det russiske, kinesiske, ægyptiske marked, så pengene havner i Nissan-Renaults lomme.

Det kan også nævnes at Renault-Nissan også ejer 34% af japanske Mitsubishi som er stærke på elbilsområdet/hybridteknologi.