Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#248791
PeterD skrev:Måske de skulle indføre en bedre kvalitetskontrol på deres produkter?

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-03-2 ... in-samsung

Forstår godt kunden er utilfreds over firmaets metoder.
Det er næsten lige så rædselsvækkende, som her http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/so ... ne-7139758, hvor en enogtyveårig medarbejder i et supermarked i Det Forenede Kongerige ses med den ene hånd forbundet på grund af svære og alvorlige kvæstelser, efter en Sony-mobiltelefon eksploderede, mens han var i gang med at udveksle sms'er med kæresten. Sony-telefonen forårsagede endvidere antændelse af supermarkedsmedarbejderens gulvtæppe, fordi gnister fra mobiltelefonenheden fløj fra side til side.

At han måtte vente otte timer på skadestuen på behandling føjer jo kun spot til skade.

Ja, kvalitetskontrol er ikke en by i Japan.
#249673
Endnu et eksempel med en iPhone: http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/m ... fe/6444465

Jeg tvivler på det kan undgås når batterierne skal være så latterligt tynde og indholde så meget strøm.

Og så skal det ses i lys af det kæmpe antal telefoner som sælges. Hvis vi ser bort fra Note 7, så er risikoen hvist ikke så meget større end dem som har biler som selvantænder.
#249679
Hvad har det her med Samsungs TV at gøre?

Da jeg havde en Sony Xperia V genstartede den i tide og utide uden at Sonys eget værksted ville anerkende fejlen (på trods af videooptagelser og medarbejdere der så det i butikken).

Det gør da ikke, at jeg kæder det sammen med deres TV, som vel har ca. 0% af komponenterne fra deres telefoner i sig?

Der er rigeligt at kritisere Samsung for ift. Rtings erfaringer med at deres Q7F ikke lader til at overholde specifikationerne, deres TV kan være brugt til aflytning osv..

Men det her kan altså ikke bruges til noget som helst.
#249680
Nu er det jo batterierne der eksploderer fordi elektrolytterne går amok og begynder at udvikle gas. Der sidder ikke andre batterier end muligvis et til at holde på klokken i et TV, så de eneste elektrolytter der er tilbage er i kondensatorerne, som så også kan sprænge i luften.

Jeg flytter dette emne til et andet forum. Det har intet med TV at gøre.
#249686
PeterD

Du kunne have valgt en indgangsvinkel til din tråd, f.eks. at vi skulle passe på hvor vi ligger vores telefoner om natten, eller en generel bekymring omkring batterier i smartphones..

Det skinner bare tydeligt igennem, at dit budskab er at fortsætte jagt på at sætte Samsung i et dårligt lys. Æv at det er sådan for dig
#249689
Nu når S8 Firestarter edition bliver vist frem i aften, så glæder jeg mig til at at Samsung viser hvordan funktionen virker.

Skal man bare ryste den lidt op og ned, så aktivere man Firestarter funktionen ?

Lidt humor skader ikke :)
#249693
Grandahl skrev:PeterD

Du kunne have valgt en indgangsvinkel til din tråd, f.eks. at vi skulle passe på hvor vi ligger vores telefoner om natten, eller en generel bekymring omkring batterier i smartphones..

Det skinner bare tydeligt igennem, at dit budskab er at fortsætte jagt på at sætte Samsung i et dårligt lys. Æv at det er sådan for dig
Hvis produkter der eksploderer, fordi der bruges elendig hardware, ikke er er problem, så ved jeg ikke..

Du kan være ganske rolig :) . Samsung går ikke fallit takket være forbrugere som ikke interesserer sig så meget for elektronik og dets baggrund.

Jeg kunne have valgt en anden tilgang korrekt, men nu har jeg valgt at gå direkte i flæsket på producenten fordi de fortjener det pga. deres markedsføring som SUHD, men det er nok svært at knalde dem, for Samsung ER en stor del at Sydkoreas økonomi. Nøjagtig som Mærsk i Danmark.
#249699
Det var nogle lidt sære argumenter. Så fordi deres marketing-afdeling er lidt kreativ i promoveringen af "ny" teknologi, så skal mobildivisionen revses i et forum for fladskærme? De to afdelinger har ikke noget med hinanden at gøre ud over at de deler logo.
#249714
PeterD skrev:...Jeg hader bare ALT ved det firma uanset afdeling og ønsker at de går fallit...
Jeg synes også Ekstra Bladet er en gang lort, og decideret fordummende for befolkningen... men så lader jeg bare være med at læse det, og spilde tid og energi på det. Hvordan kan du bruge så meget negativ energi på et firma... det må da være træls for dig? Er den nordiske chef for Samsung løbet med din kone og hund?

Mvh Martin