Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#249715
Ja du hader Samsung. Men desværre gør det at vi igen og igen skal høre om det. Det gør også at du er så subjektiv i det, at det er søgt og urigtigt det du skriver..

Æv for det.
#249729
Jeg synes efterhånden det er ok at sætte spørgsmålstegn ved Samsung kvalitetskontrol. På hvidevare siden er har der sidste år været ekstremt mange problemer, telefoner der bukstavligt sprænger i luften eller bryder i brand, tv i dårlige byggekvaliteter, tablets som springer op pga dårlige batterier. Ikke sagt man skal hade Samsung for disse emner. Men det er vel fair nok at man kan være en anelse skuffet, når et så stærkt brand skuffer fælt.
Senest rettet af iLoveTCL 30. mar 2017, 15:29, rettet i alt 1 gang.
#249735
iLoveTCL skrev:Jeg synes efterhånden det er ok at sætte spørgsmålstegn ved Samsung kvalitetskontrol. På hvidevare siden er har der i år været ekstremt mange problemer, telefoner der bukstavligt sprænger i luften eller bryder i brand, tv i dårlige byggekvaliteter, tablets som springer op pga dårlige batterier. Ikke sagt man skal hade Samsung for disse emner. Men det er vel fair nok at man kan være en anelse skuffet, når et så stærkt brand skuffer fælt.
Vi (jeg) hører oftere om tilbagekaldelse af Toyota-automobiler end af Audi-automobiler. Er det fordi, automobilerne fra Audi har færre fejl? Næppe.
#249737
Diesel-gate er '1' indkaldelse. Det tror jeg ikke udligner det. :)

De skulle have indrømmer fejl på kædestrammeren langt før og på langt flere modeller. Samme problematik med deres automatgearkasser med dsg7.

Vag erkender først fejl når medierne har haft tilpas meget fokus på problemerne. Indtil da må den kære kunde selv betale de dyre værkstedsregninger. Nå ja, og så skal fabriksgarantien gerne være udløbet inden de erkender fejl. Så kan man jo altid forsøge at dele regningen 50/50.

Næ så fornemmer man at Toyota har mere styr på det. (Jeg er ikke i et forhold med hverken Toyota eller vag)

Spændende topic ellers. Chokerende at Peter er ophavsmand.
#249738
Jeg forstår, at nogen mener, at Audi er et dårligt eksempel. Jeg kunne have valgt et andet bilmærke med et forholdvist beskedent salg målt i styk.

Den såkaldte diesel-sag minder om situationen i postgirokontoret i starten af firserne, da man indførte laserprintere. De overenskomstansatte medarbejdere fik røde fingre af dunster fra printerne, mens tjenestemændenes fingre ikke ændrede farve.

Har ikke automobil fra nogen fabrik i VAG-koncernen.
#249747
jng skrev: Har ikke automobil fra nogen fabrik i VAG-koncernen.


Vær du glad for det. Den liflige "ny-bils-duft" fordufter hurtigt..

Honda og Toyota ligger helt i top når man ser på færrest antal fejl pr. bil gennem de sidste 10-15 år og også når man tager hele møllen med: købsprocessen, udførelse at service, holdbarhed at bilen, den oplevede kvalitet, hvor godt er bilen skruet sammen,, hvor meget kan motoren/undervogn holde til, før dele skal udskiftes etc. etc.

Og supplerer du med en gang dobbelt rustbeskyttelse i skærmkasser og undervogn, og følger op hvert andet år, så er VW heller ikke på det punkt bedre..

VW vil være størst.
Bare ærgerligt at der ikke er meget Premium over deres biler efter 5-10 år.

Tyske Autobild testede biler efter 100.000 kilometer og bedste biler var i rækkefølge BMW, Volvo, Honda,Toyota, Mazda, Kia, Ford, Suzuki, Hyundai, Mercedes,Skoda,Lexus, Seat, og Opel.

@ILOVETLC siger det glimrende for at vende tilbage til elektronikken:

Man kan tillade sig at være skuffet når det så stort brand som Samsung skuffer igen og igen..og.

Det er måske fint for nogle få at de laver voldsom markedsføring men de må også som firma kigge indad og overveje hvorfor forbrugerne skal overveje deres nyeste teknologiske vidunder med al den støj der er på linjen..

Så måske skulle de få styr på deres produkter (underleverandørerne??) og oppe deres kvalitet. Når den er i orden og man får mere end hvad man betaler for som forbruger og kvaliteten er der, så kan de klappe sig selv på skulderen, tage et glas Soju når de har fri og sige: "좋은 일" (joh-eun il).[*]

*. godt gået

Ja, jeg elsker hjemmeelektronik så derfor dette emne. ;)
#249748
Jeg kender “alt” til autobild, som jeg med fornøjelse afhenter hos den lokale bladhandel hver fredag.

Jeg tror, de koreanske bilmærker Kia og Hyundai (som er i familie med hinanden) generelt har færre og mindre graverende fejl end japanerne, men at BMW har færrest fejl er uomtvisteligt. De bayerske biler, altså dem fra München, Landshut og Regensburg, oser bare af høj kvalitet, og det er vi mange, som er glade for. Og vi tager det ikke så tungt, at store dele af bilens karosseri er produceret af plastic.

Fordi Samsung solgte [det meste af] sin bilproduktion til franske Renault, får vi desværre ikke Samsung-biler at se i Danmark – eller Europa. Det kunne ellers have været interessant.
#249759
jng skrev:Jeg kender “alt” til autobild, som jeg med fornøjelse afhenter hos den lokale bladhandel hver fredag.

Jeg tror, de koreanske bilmærker Kia og Hyundai (som er i familie med hinanden) generelt har færre og mindre graverende fejl end japanerne, men at BMW har færrest fejl er uomtvisteligt. De bayerske biler, altså dem fra München, Landshut og Regensburg, oser bare af høj kvalitet, og det er vi mange, som er glade for. Og vi tager det ikke så tungt, at store dele af bilens karosseri er produceret af plastic.

Fordi Samsung solgte [det meste af] sin bilproduktion til franske Renault, får vi desværre ikke Samsung-biler at se i Danmark – eller Europa. Det kunne ellers have været interessant.
interessant.
#249760
jng skrev:Jeg kender “alt” til autobild, som jeg med fornøjelse afhenter hos den lokale bladhandel hver fredag.

Jeg tror, de koreanske bilmærker Kia og Hyundai (som er i familie med hinanden) generelt har færre og mindre graverende fejl end japanerne, men at BMW har færrest fejl er uomtvisteligt. De bayerske biler, altså dem fra München, Landshut og Regensburg, oser bare af høj kvalitet, og det er vi mange, som er glade for. Og vi tager det ikke så tungt, at store dele af bilens karosseri er produceret af plastic.

Fordi Samsung solgte [det meste af] sin bilproduktion til franske Renault, får vi desværre ikke Samsung-biler at se i Danmark – eller Europa. Det kunne ellers have været interessant.
Uden man skal tro at Samsung er så kloge at de også kan skabe biler ved egen hånd, skal de lige nævnes at det de fik teknisk assistance af japanske Nissan til at opstarte produktionen i 1994, men Samsung prøvede at købe koreanske Kia, men de blev en del af Huyndaikoncernen.

Renault købte ganske rigtigt 70% af Samsungs bilafdeling i år 2000 og i dag er det hele 80,1 % fransk, og franskmændende har rettighederne til navnet indtil 2020 og mærket har mest solgt biler til det russiske, kinesiske, ægyptiske marked, så pengene havner i Nissan-Renaults lomme.

Det kan også nævnes at Renault-Nissan også ejer 34% af japanske Mitsubishi som er stærke på elbilsområdet/hybridteknologi.